Az okostelefonok régóta komoly kihívást jelentenek a Facebooknak, mivel a több mint egymilliárd felhasználóból mintegy 600 millióan már szívesebben lépnek be ilyen készülékekről, mint más eszközökről, azonban a közösségi oldal mobilos alkalmazása igencsak szűk lehetőségeket kínál a felhasználók számára. Ezen a helyzeten változtathat a Facebook Home, amely az androidos mobilokra települve, tulajdonképpen második alaprendszerként működik, de az Android elé helyezve.
Bár klasszikus értelemben vett Facebook-mobil nem lesz, azért egy kvázi-mobilról mégis lehet beszélni már most is. A tegnapi bejelentésen ugyanis kiderült, hogy a HTC-vel és az AT&T-vel együttműködve piacra dobnak egy olyan készüléket – 99 dollárért -, amelyen előre telepítve lesz a Facebook Home. Az alkalmazást április 12-től lehet letölteni a Google Play-ből, igaz egyelőre csak egyes HTC és Samsung mobilokra telepíthető.
A Facebook új alkalmazás-csomagja egyértelműen azt a célt szolgálja, hogy még több felhasználót vegyen rá arra, hogy több időt töltsön a közösségi oldalon telefonját használva. Így például a nyitóképernyőn az ismerősök legutóbbi bejegyzései, képei köszöntik a felhasználót, ami óhatatlanul arra ösztönzi majd őket, hogy ahányszor csak rápillantanak a készülékre, vagy használni akarnak másik alkalmazást, böngésszék a facebookos újdonságokat is. Ahhoz, hogy ezek közül valamit lájkoljunk, mindössze két érintésre van szükség. De a beépített Facebook-alkalmazásoknak köszönhetően az oldal bármilyen szolgáltatása egyszerűen és gyorsan elérhető.
A tegnapi bemutatón Mark Zuckerberg úgy fogalmazott, hogy napjainkban a telefonokat az alkalmazások köré tervezik, és nem az emberek vannak a középpontban. Ezen igyekszik változtatni a Facebook az új megoldással.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.