Az idei első negyedévben 49,2 millió táblagépet értékesítettek a világpiacon, 142,4 százalékkal többet a 2012 első negyedévi 20,3 milliónál, és többet, mint a tavalyi első félévben összesen.
Az Apple túlteljesítette az IDC idei első negyedévre vonatkozó korábbi előrejelzését: 19,5 millió táblagépet értékesített a várt 18,7 millió helyett. Piaci részesedése azonban a 2012 első negyedévi 58,1 százalékról 39,6 százalékra csökkent.
Várakozások felett teljesített a rangsorban a második gyártó, a Samsung is kisebb méretű táblagépei piaci sikerének köszönhetően: az idei első negyedévben 8,8 millió táblagépet értékesített, 282,6 százalékkal többet a tavalyi első negyedévi 2,3 milliónál. Piaci részesedése ezalatt 17,9 százalékra nőtt 11,3 százalékról.
A rangsorban a harmadik, az ASUS 2,7 millió táblagépet értékesített az idei első negyedévben, három és félszeresét a tavalyi első negyedévinek, és 5,5 százalékra növelte piaci részesedését 3,1 százalékról.
Az Amazon.com 1,8 millió, az egy évvel korábbinál két és félszer annyi táblagép eladásával 3,7 százalékra növelte piaci részesedését a 2012 első negyedévi 3,6 százalékról.
A Microsoft, amely 2012 első negyedévében a táblagéppiacon még nem volt jelen, az idei első negyedévében 0,9 milliót értékesített, és ezzel 1,8 százalékos piaci részesedésre tett szert.
Az operációs rendszerek tekintetében az Android uralja a táblagép piacot: az idén az első negyedévben 27,8 millió androidos táblagépet értékesítettek a 2012 első negyedévi 8,0 millióval szemben. A készülékek piaci részesedése 56,5 százalékra nőtt 39,4 százalékról.
Az iOS operációs rendszeren futó gépek értékesítési száma 19,5 millióra emelkedett 11,8 millióról, piaci részesedésük azonban 39,6 százalékra csökkent 58,1 százalékról.
A Windows operációs rendszeren futó táblagépek eladási száma az idei első negyedévben 1,6 millióra emelkedett a tavalyi első negyedévi 0,2 millióról. A rendszer piaci részesedése 3,3 százalékra nőtt az egy évvel korábbi 1,0 százalékról.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.