A legnagyobb volumenben számítástechnikai és szórakoztató elektronikai eszközöket, élelmiszert, könyvet, lakásfelszerelést és játékot/ajándékot értékesítenek on-line. A leggyorsabban ugyanakkor a ruházati-, szépségápolási-, egészséges életmódhoz kötődő termékek, valamint a mobiltelefonok értékesítése nő.
A múlt évben 177 milliárd forint volt a hazai webshopok kiskereskedelmi forgalma, ami a teljes kiskereskedelmi forgalom 2,7 százaléka. A növekedés változatlanul erőteljes, az idei évben várhatóan meghaladja a 200 milliárd forintot a forgalom – derül ki az eNet előrejelzéséből. Megközelítőleg 5-6000 magyar nyelvű webáruház érhető el, amelyből aktív, Magyarországon bejegyzett cég 4100 van.
Az elmúlt egy évben interneten vásárlók száma a 14 éven felüli lakosságból 1,65 millió főre emelkedett, ami a felnőtt lakosság megközelítőleg 1/5-e. Az internes vásárlók férfi/nő aránya 2013-ban elérte az 50-50 százalékot, és a hölgyek internetes vásárlási hajlandósága évről-évre jobban nő, mint a férfiaké.
A hazai netes vásárlók körében a futárszolgálatos kézbesítés a legnépszerűbb (82 százalék), megelőzve a személyes átvételi lehetőséget, amelyet a vevők 62 százaléka választott már. Főként a nagy áruházak körében évek óta fokozatosan növekszik a személyes átvétel aránya, ezen belül is a partner üzletben való átvétel hányada. Ez utóbbi mutatja, hogy az interneten termékeket vásárlók számára kedvelt termék átvételi megoldás lett az elmúlt két évben a lakhelyhez közeli átadási pontokon való csomagfelvétel (Pick Pack Pont és PostaPont).
2012-ben a webáruházak látogatóinak 5 százaléka érkezett mobil platformon keresztül. Az online vásárlók számát tekintve ez az arány 3,3 százalék, az internetes forgalmat illetően 3,1 százalék.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.