"Az olyan elektromos autókat, mint például az e-Up vagy az e-Golf egyelőre legfeljebb csak második autóként vagy flotta-járműként fogják használni. Egyrészt azért, mert lényegesen drágábbak, mint a belsőégésű motoros járművek, másrészt a viszonylag korlátozott hatótáv miatt" - mondta a vezérigazgató az Automobilwoche lapnak adott interjúban.
Martin Winterkorn megerősítette, hogy a Volkswagen hibrid stratégiája a hagyományos belsőégésű motorok és a hálózatról is tölthető akkumulátorokkal táplált elektromos motorok kombinációjából álló hajtásláncot helyezi előtérbe. A technológia prototípusa az "egyliteres" XL1 modell formájában már a konszern rendelkezésre áll és megérett a tömeggyártásra.
Az XL1 hibrid-technológiájának átvételére legesélyesebbnek Martin Winterkorn az Up modellt nevezte meg az interjúban, amely hibrid kivitelben 1,5 liter üzemanyagot fogyasztana száz kilométeren. "Komolyan foglalkozunk ezzel a lehetőséggel" - hangsúlyozta a Volkswagen vezérigazgatója.
A hajtáslánc-forradalom lezajlásának sebességét végső soron a fogyasztói kereslet határozza majd meg - és ennek függvényében a széndioxid-kibocsátás csökkentési célok elérhetőségét is. Winterkorn lát ezért némi fantáziát állami ösztönző programok indításában: "Ha az új hajtáslánc technológia nem nyeri el az autósok tetszését, akkor a politikának érdemes lesz elgondolkodnia azon, hogy kell-e támogatnia az ügyet vagy sem" - mutatott rá.
A Volkswagen azonban mindettől függetlenül a széndioxid-kibocsátás csökkentési előírások teljesítésén dolgozik - hangsúlyozta a konszern vezérigazgatója az Automobilwoche lapnak adott interjúban. Az előírások értelmében 2020-tól az új autóknak kilométerenként legfeljebb 95 gramm lehet a széndioxid-kibocsátása. A flották átlagos kibocsátása pedig 2015-től kilométerenként legfeljebb 130 gramm széndioxid lehet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.