A második negyedévben 1,81 milliárd dolláros bevételt ért el a Facebook, ez 53 százalékos növekedést jelentett az egy évvel korábbihoz képest. A társaság jelentős mértékben javította eredményességét is. Míg a 2012 április-júniusi időszakban még 743 millió dolláros üzemi szintű veszteségről számolt be, addig az idei második negyedévben már 562 millió dolláros volt az üzemi nyereség. A társaság adózott eredménye is pozitívba fordult, hiszen míg egy évvel korábban még 157 millió dolláros vesztesége volt, addig az idén április-júniusban már 333 millió dolláros nyereséget ért el.
Az elemzők által vártnál kedvezőbb adatokat meghálálták a befektetők, a bejelentést követően 21 százalékkal megugrott a Facebook részvényeinek árfolyama. Ez egyébként a cég társaság tőzsdei megjelenése óta a legnagyobb mértékű, egy napon belüli áremelkedés volt.
Bár korábban befektetők és elemzők is kritizálták Mark Zuckerberg döntését, mely alapján egyre inkább a mobilplatformra összpontosít a cég, a jelek szerint a váltás kezdi meghozni gyümölcsét. A világ legnépszerűbb közösségi oldala bevételének 88 százalékát szerezte a reklámokból a második negyedévben, és a hirdetési bevétel 41 százaléka már a mobilon megjelenített reklámokból jött.
A mobilplatform jelentőségét mutatja az is, hogy júniusban naponta átlagosan 469 millióan használták mobilkészülékről a Facebookot, míg a teljes hónapban 819 millióan jelentkeztek be okostelefonról, ami 51 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A közösségi oldal napi átlagos felhasználószáma júniusban 699 millió volt, ami 27 százalékos bővülést jelent éves összevetésben, míg a júniusban belépő regisztrált facebookozók száma elérte az 1,15 milliárdot, ami 21 százalékkal több, mint egy éve.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.