A globális pc-piac legnagyobb szereplőinek csökkent a forgalma a második negyedévben az IDC adatai szerint, igaz a piackutató cég friss tanulmányában arra is felhívja a figyelmet, hogy a visszaesés mértéke már nem volt olyan nagy, mint a korábbi időszakban. A piacvezető szerepet megszerző Lenovo 12,62 millió személyi számítógépet szállított, ami 1,4 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól, piaci részesedése pedig 16,7 százalékra nőtt.
A 2012. végén és még az idei első negyedévben is világelsőnek számító HP a második számú gyártó, a cég 12,38 millió számítógépet adott el, ez 7,7 százalékos visszaesést jelent. Figyelembe véve, hogy a január-márciusi időszakban a társaság 23,7 százalékos zuhanást szenvedett el a PC-értékesítésben a legfrissebb adat akár egy pozitív irányúl elmozdulást is jelenthet.
A piacon harmadik Dell 9,2 millió pc-t értékesített, ez 4,2 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól.
Az IDC elemzése szerint némi bizakodásra adhat okot, hogy az utóbbi negyedévek tíz százalék feletti zuhanása után az április-júniusi időszakban csak 1,9 százalékkal esett vissza az Egyesült Államokban eladott személyi számítógépek száma. Az amerikai piacot egyébként a HP és a Dell uralja, ez a két cég tudhatja magáénak az ottani pc-forgalom mintegy felét.
Az Európát, Közel-Keletet, Afrikát magában foglaló EMEA térség kapcsán az IDC elemzése megjegyzi, hogy a várakozásoknak megfelelően csökkent ebben a régióban a második negyedévben a pc-forgalom. Mind az egyéni felhasználók, mint a vállalkozások részéről kicsi a kereslet, a cégek tovább halasztják a géppark megújítását, és a jövő sem túl kecsegtető. Erre utal az is, hogy a kereskedők visszafogottan rendelnek az iskolakezdési időszakra készülve.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.