BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tovább zuhan a PC-piac, de a Lenovo legyőzte a HP-t

A második negyedév sem hozott trendfordulót a személyi számítógépek piacán, az IDC adatai szerint az április-júniusi időszakban világszerte 75,6 millió PC-t adtak el, ez 11,4 százalékkal marad el az egy évvel korábbitól. A Lenovo átvette az első helyet a HP-tól, a piac harmadik számú szereplője a Dell.

A globális pc-piac legnagyobb szereplőinek csökkent a forgalma a második negyedévben az IDC adatai szerint, igaz a piackutató cég friss tanulmányában arra is felhívja a figyelmet, hogy a visszaesés mértéke már nem volt olyan nagy, mint a korábbi időszakban. A piacvezető szerepet megszerző Lenovo 12,62 millió személyi számítógépet szállított, ami 1,4 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól, piaci részesedése pedig 16,7 százalékra nőtt.

A 2012. végén és még az idei első negyedévben is világelsőnek számító HP a második számú gyártó, a cég 12,38 millió számítógépet adott el, ez 7,7 százalékos visszaesést jelent. Figyelembe véve, hogy a január-márciusi időszakban a társaság 23,7 százalékos zuhanást szenvedett el a PC-értékesítésben a legfrissebb adat akár egy pozitív irányúl elmozdulást is jelenthet.

A piacon harmadik Dell 9,2 millió pc-t értékesített, ez 4,2 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól.

Az IDC elemzése szerint némi bizakodásra adhat okot, hogy az utóbbi negyedévek tíz százalék feletti zuhanása után az április-júniusi időszakban csak 1,9 százalékkal esett vissza az Egyesült Államokban eladott személyi számítógépek száma. Az amerikai piacot egyébként a HP és a Dell uralja, ez a két cég tudhatja magáénak az ottani pc-forgalom mintegy felét.

Az Európát, Közel-Keletet, Afrikát magában foglaló EMEA térség kapcsán az IDC elemzése megjegyzi, hogy a várakozásoknak megfelelően csökkent ebben a régióban a második negyedévben a pc-forgalom. Mind az egyéni felhasználók, mint a vállalkozások részéről kicsi a kereslet, a cégek tovább halasztják a géppark megújítását, és a jövő sem túl kecsegtető. Erre utal az is, hogy a kereskedők visszafogottan rendelnek az iskolakezdési időszakra készülve.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.