A NIF Zrt. közbeszerzési tendert hirdetett vasúti biztosítóberendezés, és 2-es szintű ETCS rendszer gyártására és telepítésére a Gyoma-Lökösháza vasútvonalra.
A tenderre az Alstom Hungária Zrt. 18,8 milliárd forintos ajánlatot tett, 20 százalékkal alacsonyabbat, mint a második helyezett Thales Austria Gmbh és Dunántúli Kft. alkotta konzorcium (23,8 milliárd Ft). A Dunántúli kft-t. ez év tavasza óta közvetve a Közgép Zrt. ellenőrzi. A harmadik legjobb ajánlatot a Siemens adta 24,5 milliárd forinttal.
Érdeklődésünkre az Alstom kommunikációs ügynöksége közölte, hogy a NIF Zrt. érvénytelenítette az ajánlatát, mert értékelése szerint az Alstom "bizonyos referenciáit nem igazolta".
Az Alstom Hungária Zrt. ajánlatában formai, konkrétan szövegezési hiba volt a kiíró szerint. A cég ajánlata egyebek mellett tartalmazott egy, a szolnoki vasútállomással kapcsolatos referenciát. A szolnoki vasútállomás az egyik legnagyobb vasúti csomópont az országban, ahol több mint 300 váltót felügyel az Alstom magyar partnere által az Alstom rendelkezésére bocsátott referencia berendezés. A referenciában azonban nem tüntette fel a pályázó, hogy a rendszer több mint 12 váltót felügyel, ezért a NIF a referenciát nem fogadta el.
Az Alstom ennek ellenére további tendereken is kíván indulni, bár nem érti, hogy a nemzetközi tenderek során szokásos gyakorlattal ellentétben miért kellenek helyi referenciák, hiszen ezeket csak a piacon már jelen lévő versenytársai tudják teljesíteni, kizárólag a hazai referenciára vonatkozó kitétel blokkolja a piacra lépő új vállalakozásokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.