A tavaly május 18-i tőzsdei bevezetést követően meredeken zuhanni kezdett a Facebook részvényeinek értéke, és a 17 dolláros szintig esett vissza, az idén azonban látványos fejlődést produkált a társaság. A folyamatos erősödésnek köszönhetően néhány hete már átlépte a cég piaci értéke a 100 milliárd dollárt, azonban tegnap újabb csúcsot ért el. Napközben rövid időre 45,07 dollárra emelkedett a Facebook papírok ára, a napot végül 45,04 dolláron zárta a társaság. A vállalat piaci értéke így már 106 milliárd dollárra nőtt.
Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója és vezérigazgatója egy technológiai konferencián arról beszélt tegnap, hogy a tőzsdére lépés erősebbé tette a vállalatot abban a vonatkozásban, hogy sokkal jobban meg kell érteniük az egyes döntések üzleti hatásait. Zuckerberg elmondta azt is, hogy egyáltalán nem bánja, hogy ennyire változatosra sikerült az első tőzsdei évük, és a zuhanó részvényár miatti gyengülő munkavállalói morálról szóló hírek túlzottak voltak.
A havi 1,15 milliárd felhasználójával a Facebook a világ legnépszerűbb közösségi oldala, és ezzel együtt a legnagyobb szereplők között van az online display hirdetési piacon is. A társaság megítélése a Wall Streeten júliusban javult meg számottevően, amikor a vállalat közzétette második negyedéves üzleti eredményeit. A cég ugyanis 75 százalékkal tudta növelni a mobil eszközökön megjelenített hirdetésekből származó bevételét, ami a befektetők megítélése szerint stabil fejlődést vetít előre. A júliusi bejelentés óta egyébként 67 százalékkal erősödött a Facebook részvényeinek árfolyama.
Míg 2012. második negyedévében az okostelefonos és a tabletes Facebook-alkalmazásra értékesített hirdetésekből származó bevétel a teljes forgalom 14 százalékát adták, addig az idén már 41 százalékra ugrott a részesedésük. A jelek szerint tehát helyesnek bizonyult Mark Zuckerberg döntése, hogy a mobil eszközökre fokuszált a cég.
A második negyedévben 1,81 milliárd dolláros bevételt ért el a Facebook, ez 53 százalékos növekedést jelentett az egy évvel korábbihoz képest. A társaság jelentős mértékben javította eredményességét is. Míg a 2012 április-júniusi időszakban még 743 millió dolláros üzemi szintű veszteségről számolt be, addig az idei második negyedévben már 562 millió dolláros volt az üzemi nyereség. A társaság adózott eredménye is pozitívba fordult, hiszen míg egy évvel korábban még 157 millió dolláros vesztesége volt, addig az idén április-júniusban már 333 millió dolláros nyereséget ért el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.