BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sokan már temették, mégis történelmi csúcsra ért a Facebook

Tegnap további 3 százalékkal erősödtek a Facebook részvényei, és 45 százalék felett volt a záróáruk az Nasdaq-on. A társaság piaci értéke ezzel 106 milliárd dollár fölé nőtt, a pozitív befektetői hangulat főként a mobil hirdetések növekvő értékesítésének köszönhető.

A tavaly május 18-i tőzsdei bevezetést követően meredeken zuhanni kezdett a Facebook részvényeinek értéke, és a 17 dolláros szintig esett vissza, az idén azonban látványos fejlődést produkált a társaság. A folyamatos erősödésnek köszönhetően néhány hete már átlépte a cég piaci értéke a 100 milliárd dollárt, azonban tegnap újabb csúcsot ért el. Napközben rövid időre 45,07 dollárra emelkedett a Facebook papírok ára, a napot végül 45,04 dolláron zárta a társaság. A vállalat piaci értéke így már 106 milliárd dollárra nőtt.

Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója és vezérigazgatója egy technológiai konferencián arról beszélt tegnap, hogy a tőzsdére lépés erősebbé tette a vállalatot abban a vonatkozásban, hogy sokkal jobban meg kell érteniük az egyes döntések üzleti hatásait. Zuckerberg elmondta azt is, hogy egyáltalán nem bánja, hogy ennyire változatosra sikerült az első tőzsdei évük, és a zuhanó részvényár miatti gyengülő munkavállalói morálról szóló hírek túlzottak voltak.

A havi 1,15 milliárd felhasználójával a Facebook a világ legnépszerűbb közösségi oldala, és ezzel együtt a legnagyobb szereplők között van az online display hirdetési piacon is. A társaság megítélése a Wall Streeten júliusban javult meg számottevően, amikor a vállalat közzétette második negyedéves üzleti eredményeit. A cég ugyanis 75 százalékkal tudta növelni a mobil eszközökön megjelenített hirdetésekből származó bevételét, ami a befektetők megítélése szerint stabil fejlődést vetít előre. A júliusi bejelentés óta egyébként 67 százalékkal erősödött a Facebook részvényeinek árfolyama.

Míg 2012. második negyedévében az okostelefonos és a tabletes Facebook-alkalmazásra értékesített hirdetésekből származó bevétel a teljes forgalom 14 százalékát adták, addig az idén már 41 százalékra ugrott a részesedésük. A jelek szerint tehát helyesnek bizonyult Mark Zuckerberg döntése, hogy a mobil eszközökre fokuszált a cég.

A második negyedévben 1,81 milliárd dolláros bevételt ért el a Facebook, ez 53 százalékos növekedést jelentett az egy évvel korábbihoz képest. A társaság jelentős mértékben javította eredményességét is. Míg a 2012 április-júniusi időszakban még 743 millió dolláros üzemi szintű veszteségről számolt be, addig az idei második negyedévben már 562 millió dolláros volt az üzemi nyereség. A társaság adózott eredménye is pozitívba fordult, hiszen míg egy évvel korábban még 157 millió dolláros vesztesége volt, addig az idén április-júniusban már 333 millió dolláros nyereséget ért el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.