Alaposan meglepődtek a turisztikai ágazat szereplői, amikor megtudták, hogy a 2014-es költségvetési tervezet mindössze 9,9 milliárd forintot szán a turizmusra, ami 20,8 százalékkal kisebb a 2013-as 12,5 milliárd forintos keretnél.
Ráadásul a turisztikai célelőirányzatból kell finanszírozni a Forma 1 Magyar Nagydíj mintegy 6 milliárd forintos költségét, valamint a Magyar Turizmus Zrt. éves működési költségei is mintegy 2 milliárd forintot tesznek ki. Így nemzeti marketingre összesen csak 1,5 milliárd forint juthat.
A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége szerint a 2014-es turisztikai marketing költségvetésnek ez a tervezett rendkívül alacsony szintje veszélyezteti a válságból éppen kilábaló magyar turizmus növekedését.
„A turizmusban az európai országok közötti erős nemzetközi versenyben a tervezett nagyon alacsony költségvetéssel nincs esélyünk helytállni, a turisztikai ágazat közismert gazdaságélénkítő és munkahelyteremtő szerepét, multiplikátor hatását a drasztikusan csökkentett költségvetés rontaná, ami súlyos károkat okozna nemzetgazdaságunknak” – fogalmazott a szövetség. Hozzáteszik: az önkormányzatok a beszedett idegenforgalmi adó jelentős részét nem turisztikai célokra használják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.