Ez tűnik ki abból a konszern átszervezésére vonatkozó tervből, amely megtakarításokat irányoz elő. Összesen 200 pilótáról, 400 utaskísérőről, valamint a földi személyzet 600-700 tagjáról van szó. Ezen kívül 1300 határidős szerződés sorsáról döntenek.
Ez lenne az első komoly létszámleépítés azóta, hogy öt évvel ezelőtt privatizálták az olasz konszernt. Akkor az Alitalia dolgozóinak több mint egyharmada vesztette el a munkahelyét. Szakszervezeti körök szerint a konszern átszervezésével az Alitalia 200-400 millió eurót akar megtakaritani. Ám ezzel a nagyrészvényesnek számitó Air France-KLM nincs megelégedve. Szerintük a tervek nem eléggé radikálisak az adósságprobléma rendezésére. A francia-holland konszernnek 25 százalékos a tulajdoni részesedése az Alitaliában, és a 300 milliós tőkeemelés ellen döntött. Az olaszoknak ezért más stratégiai partnerre van szükségük, ám ilyen egyelőre nincs kilátásban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.