A hamisítás ellenes fellépéssel és márkavédelemmel foglalkozó OpSec ügynökségnek a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület honlapján ismertetett tanulmánya kiemeli, hogy egyre nagyobb számban találhatók a piacon hamisított termékek.
Az egyik hamisító, egy online aukciós oldal legnépszerűbb eladója például mintegy százezer hamisított, márkás samponnal kereskedik, de több mint negyvenezer olyan eladót talált az OpSec, akik márkanévvel ellátott termékeket kínálnak nagy mennyiségben megvételre. Volt eladó, aki az eredetihez megtévesztően hasonló csomagolásban árult hamisított fogkrémet, havi hatmillió darabos mennyiségben, de akadt olyan is, amely egymillió darab, hamis termékjelöléssel ellátott szempillafestéket kínált eladásra.
A hamisított luxustermékek és kiegészítők 2008-ban összességében 26,6 milliárd dollár veszteséget okoztak, melyet a kozmetikai termékek hamisítása további 24,3 milliárd dollárral növelt. A Research and Markets beszámolójából az is kiderül, hogy a hamisítás által leginkább érintett cégek többek között a Hermes, a Louis Vuitton és a Tiffany and Co. voltak.
Minden kozmetikai- és egészségipari termék a hamisítók potenciális célpontja lehet, nem csupán a luxuskategóriás, hanem az olyan mindennapi termékek is, mint a fogkrém. Arra is akad példa, hogy az adott terméket a szavatossági idő lejárta után próbálják eladni, vagy olyan, az előírtaknak nem megfelelő környezetben tárolják, hogy károsodnak az összetevőik. Nagyon komoly kockázatokról van szó, mivel ezek a termékek az emberi testen kerülnek felhasználásra, sőt néha le is kell nyelni őket.
A legtöbb luxustermék gyártója rendszeresen tájékoztatja a fogyasztókat arról, miről ismerhetőek fel a hamisítványok, és mire érdemes odafigyelni a vásárláskor. De az OpSec is összeszedett olyan árulkodó jeleket, melyek alapján a hamisítók könnyen beazonosíthatóak: Ilyen például, ha nagy mennyiségben és rövid időn belül képes az eladó szállítani, vagy ha a termék ára feltűnően alacsony.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.