PÁLYÁZAT Ismét az Initiative Media Hungary Kft. nyerte a Magyar Posta rekordösszegű, 1,4 milliárd forintos médiatenderét. Az elmúlt két évben is az Initiative Media nyert, a legutóbbi szerződést még tavaly novemberben kötötték meg 1,1 milliárd forint értékben.
Az állami vállalatcsoportnál folyamatosan növekszik a büdzsé reklámokra fordítható része. Ennek egyik oka lehet, hogy a címzett levelezés folyamatosan csökkenő piaci szektor. „Ennek oka egyrészt a gazdasági válság, másrészt a fogyasztói szokások átalakulása. Két fő irányzat figyelhető meg: a szolgáltatók költségcsökkentési szempontból több számlát adnak fel egy küldeményben, valamint elektronikus fizetési megoldásokat próbálnak a fogyasztók számára bevezetni és ügyfeleiket erre átterelni” – közölte éves jelentésében a Magyar Posta. A jelentésben hozzátették: a bevételek legjelentősebb része a közönséges levélfeladásból származik, a címzett küldemények piacát továbbra is a vállalati feladások határozzák meg.
A Magyar Posta által publikált első negyedéves adatok szerint három hónap alatt 875 fővel csökkent az állami vállalatnál foglalkoztatottak létszáma. A harmadik negyedéves adatok azonban már újra némi létszámbővítésről tanúskodnak, ugyanis 32,2 ezerről 32,3 ezerre nőtt a munkavállalók száma.
Európa-szerte különböző módszerekkel próbálják nyereséges pályán tartani az állami posta vállalatokat. A Cseh Posta például franchise rendszerben tervezi működtetni kisebb fiókjait. A brit Royal Mail pedig a privatizációval már jegyezhető a tőzsdén: a lépés sikeresnek bizonyult, az októberi kibocsátás óta ugyanis több mint 50 százalékkal emelkedett az árfolyama.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.