A múlt évben 7,87 milliárd dolláros bevételt ért el a világ legnépszerűbb közösségi oldalát működtető cég, ez 55 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A társaság üzemi eredménye 2,8 milliárd dollár volt, ami több mint ötszöröse a 2012-es adatnak. A Facebook nyeresége tavaly elérte az 1,5 milliárd dollárt, ebből 523 millió az utolsó negyedévben jött össze. 2012-ben még csak 53 millió dolláros profitról számolt be a cég, azonban akkor a tőzsdére lépés egyszeri tételei nagymértékben befolyásolták az eredményt.
A kedvező adatok hírére szárnyalni kezdett a Facebook papírok árfolyama, a zárást követő kereskedés során 60 dollárig drágultak a cég részvényei, ami 12 százalékos növekedést jelentett. Az optimista befektetői hangulatnak kedvezhetett az is, hogy a vállalat bevételének egyre nagyobb része jön a mobil hirdetési szegmensből, ami az elemzők szerint jó lehetőséget kínál a további növekedéshez. A negyedik negyedévben a különböző mobileszközökre szánt reklámok adták a 2,34 milliárd dolláros hirdetési bevétel 53 százalékát.
Az eMarketer piackutató becslése szerint 2013-ban a mobilos hirdetési költések 18,4 százaléka a Facebookon keresztül történt, 2012-ben még csak 5,4 százalékos volt a cég részesedése ezen a területen. A szegmenst egyébként továbbra is a Google uralja, 53,2 százalékos részesedéssel.
A Facebook közlése szerint decemberben naponta átlagosan 757 millióan használták a közösségi szolgáltatást, ez 22 százalékkal volt több, mint egy évvel korábban. Az egész hónap során azonban 1,23 milliárd egyedi felhasználó lépett be az oldalra, ez 16 százalékos bővülést jelent éves összevetésben.
Látványosabb fejlődést hozott a mobilról facebookozók számának alakulása. 2013 utolsó hónapjában naponta átlagosan 556 millióan keresték fel az oldalt valamilyen mobileszközről, ez közel felével több, mint egy évvel korábban. Tavaly decemberben pedig összesen 945 millió mobilos felhasználója volt a Facebooknak, ami 39 százalékos növekedést jelent 2012 hasonló időszakához képest.
A most közölt adatok alapján egyelőre korainak tűnnek azok a vélemények, melyek szerint a Facebook korának vége. Az ugyanakkor figyelmeztető jel lehet, hogy a fiatalok kezdenek átpártolni az azonnali üzenetküldő szolgáltatásokhoz, mint például a Snapchat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.