Az internetes piacon több mint egy évtizede nem volt ilyen nagy összegű felvásárlás, mint amilyet most a Facebook bejelentett, ez a legnagyobb ügylet azóta, hogy a Time Warner és az AOL 2001-ben egy 124 milliárd dolláros tranzakció keretében egyesült. A WhatsApp-ért főként saját részvényekkel fizet a közösségi szolgáltatást működtető cég, készpénzben 4 milliárd dollárt fizetnek ki. A mobilos chatprogramnak 450 millió felhasználója van, és az alkalmazás népszerűségét jól mutatja, hogy naponta egymillióval nő ez a szám.
Az akvizíció híre egyelőre nem kápráztatta el a befektetőket, a Facebook részvényeinek értéke a kiterjesztett kereskedés során több mint öt százalékkal esett. Igaz, a cég még így is mintegy 170 milliárd dollárt ér. Amennyiben valamilyen okból nem valósul meg a felvásárlást, a Facebooknak akkor is mélyen a zsebébe kell nyúlnia, ugyanis a megállapodás szerint ebben az esetben is egymilliárd dollárnyi készpénzt és ugyanekkora értékű részvényt ad át a WhatsApp-nak.
A most bejelentett felvásárlás jól illeszkedik a Facebook stratégiájába, amely a 2012-es tőzsdére lépést követően egyre inkább a mobilplatformot helyezi előtérbe. Ennek érdekében az elmúlt időszakban több felvásárlást is végrehajtott ebben a szegmensben a társaság, igaz ezek közül igazából csak az Instagram képmegosztó megvásárlása emelkedik ki, amelyért egymilliárd dollárt fizettek.
A múlt évben 7,87 milliárd dolláros bevételt ért el a Facebook, ez 55 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A társaság üzemi eredménye 2,8 milliárd dollár volt, ami több mint ötszöröse a 2012-es adatnak. A Facebook nyeresége tavaly elérte az 1,5 milliárd dollárt, ebből 523 millió az utolsó negyedévben jött össze. 2012-ben még csak 53 millió dolláros profitról számolt be a cég, azonban akkor a tőzsdére lépés egyszeri tételei nagymértékben befolyásolták az eredményt.
A vállalat bevételének egyre nagyobb része jön a mobil hirdetési szegmensből, ami az elemzők szerint jó lehetőséget kínál a további növekedéshez. A negyedik negyedévben a különböző mobileszközökre szánt reklámok adták a 2,34 milliárd dolláros hirdetési bevétel 53 százalékát.
Az eMarketer piackutató becslése szerint 2013-ban a mobilos hirdetési költések 18,4 százaléka a Facebookon keresztül történt, 2012-ben még csak 5,4 százalékos volt a cég részesedése ezen a területen. A szegmenst egyébként továbbra is a Google uralja, 53,2 százalékos részesedéssel.
A Facebook közlése szerint decemberben naponta átlagosan 757 millióan használták a közösségi szolgáltatást, ez 22 százalékkal volt több, mint egy évvel korábban. Az egész hónap során azonban 1,23 milliárd egyedi felhasználó lépett be az oldalra, ez 16 százalékos bővülést jelent éves összevetésben.
Látványosabb fejlődést hozott a mobilról facebookozók számának alakulása. 2013 utolsó hónapjában naponta átlagosan 556 millióan keresték fel az oldalt valamilyen mobileszközről, ez közel felével több, mint egy évvel korábban. Tavaly decemberben pedig összesen 945 millió mobilos felhasználója volt a Facebooknak, ami 39 százalékos növekedést jelent 2012 hasonló időszakához képest.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.