A főpolgármester az Inforádióban azt mondta: legrosszabb esetben is csak pár hetet csúszhat a beruházás. A metró átadása után a felszíni közlekedésben még hónapokig nem lesz változás.
A 4-es metró szerelvényeinek 150 ezer kilométer tesztutat kell hiba nélkül lefutniuk, jelenleg a négyhetes próba felénél tartanak, és eddig nem volt olyan probléma, amely veszélyeztetné a március végi átadást – mondta Tarlós István főpolgármester. Mint fogalmazott, „ha mégis bekövetkezne, hogy a Siemens valamit hibázik a saját szoftverével, akkor is legrosszabb esetben néhány hét csúszásról lehet szó”.
Tarlós István elmondta, hogy a tesztüzem alatt az elektronikát fejlesztő német Siemens cég és a szerelvényeket gyártó francia Alstom technológiáját össze kell hangolni, ezért a felszíni tömegközlekedésben az első hónapokban még nem lesz változás. „Nem akarjuk, hogy a fővárosi közösségi közlekedés olyan csorbát szenvedjen, amit az utazóközönség megérez” – nyilatkozta.
Emlékeztetett arra, hogy 2010-ben az akkor új városvezetésnek csak arra volt lehetősége, hogy befejezze a beruházást. Kiemelte, hogy a metrószerződések korrekciójával Budapestnek több tízmilliárd forintot tudtak megspórolni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.