A közép-európai e-kereskedelmi piac 2012-ben átlagosan 19 százalékkal nőtt, az árbevétel elérte a 75,9 milliárd eurót. Az előzetes becslések alapján a növekedés 2013-ra eléri a 23 százalékot, az árbevétel pedig a 93,3 milliárd eurót – derül ki a Postás szakszervezet nemzetközi híreiből.
Az Ecommerce Europe a térségbe tartozónak sorolja Ausztriát, a Cseh Köztársaságot, Németországot, Magyarországot, Lengyelországot, Szlovákiát, Szlovéniát és Svájcot. Messze Németország a legnagyobb piac a közép-európai régióban, hiszen 50 milliárdos árbevételével a régió teljes e-kereskedelmi árbevételének 65,7 százalékát teszi ki. 2012-ben a közép-európai fogyasztók átlagosan és fejenként 1219 eurót költöttek, ami elmarad az EU 28 átlagának 1347 eurós és az európai átlag 1402 eurós fejenkénti összegétől. Az osztrákok költöttek a legtöbbet, fejenként és átlagosan 2085 eurót, majd a svájciak 1750 eurót, a németek 1351 eurót, a csehek 581 eurót, a lengyelek 422 eurót és a magyarok szintén 422 eurót. A leggyorsabban növekvő közép-európai e-kereskedelmi piac Lengyelország, 2012-ben átlagosan 24 százalékos növekedési ütemmel. Magyarország 880 millió eurós, Szlovákia 330 milliós, Szlovénia 180 millió eurós árbevételt generált. A Cseh Köztársaság 2012-ben a maga 2,1 milliárd eurós árbevételével 19 százalékos növekedést ért el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.