BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Gyerekcipőben a magyar e-kereskedelem

Az Ecommerce Europe kutatása szerint 2013-ra eléri a 93,3 milliárd eurót a közép-európai régió e-kereskedelmi árbevétele.

A közép-európai e-kereskedelmi piac 2012-ben átlagosan 19 százalékkal nőtt, az árbevétel elérte a 75,9 milliárd eurót. Az előzetes becslések alapján a növekedés 2013-ra eléri a 23 százalékot, az árbevétel pedig a 93,3 milliárd eurót – derül ki a Postás szakszervezet nemzetközi híreiből.

Az Ecommerce Europe a térségbe tartozónak sorolja Ausztriát, a Cseh Köztársaságot, Németországot, Magyarországot, Lengyelországot, Szlovákiát, Szlovéniát és Svájcot. Messze Németország a legnagyobb piac a közép-európai régióban, hiszen 50 milliárdos árbevételével a régió teljes e-kereskedelmi árbevételének 65,7 százalékát teszi ki. 2012-ben a közép-európai fogyasztók átlagosan és fejenként 1219 eurót költöttek, ami elmarad az EU 28 átlagának 1347 eurós és az európai átlag 1402 eurós fejenkénti összegétől. Az osztrákok költöttek a legtöbbet, fejenként és átlagosan 2085 eurót, majd a svájciak 1750 eurót, a németek 1351 eurót, a csehek 581 eurót, a lengyelek 422 eurót és a magyarok szintén 422 eurót. A leggyorsabban növekvő közép-európai e-kereskedelmi piac Lengyelország, 2012-ben átlagosan 24 százalékos növekedési ütemmel. Magyarország 880 millió eurós, Szlovákia 330 milliós, Szlovénia 180 millió eurós árbevételt generált. A Cseh Köztársaság 2012-ben a maga 2,1 milliárd eurós árbevételével 19 százalékos növekedést ért el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.