BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Budapest nem csak olcsó?

Idén már több helyen megállhatnak a budapesti városnéző buszok az elkészült nagyberuházásoknak köszönhetően.

Idén akár 8-10 százalékkal is növekedhet a budapesti vendégéjszakák száma a főváros közelmúltbeli beruházásainak turizmusra gyakorolt hatásának köszönhetően – válaszolta lapunk kérdésére Horváth Gergely, a Magyar Turizmus (MT) Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese. Kiemelte a kultúra területén megvalósult fejlesztéseket, amelyek húzóerőnek számítanak a fő küldő piacokon. Ide sorolta például a megújult Zeneakadémiát és Vigadót, valamint a Várkert bazárt.

Szerinte az eredmények elsősorban a minőségi szolgáltatásoknak köszönhetőek, amelyek iránt egyre nagyobb a kereslet, így a fejlesztések is ezeket célozzák meg. A cél az, hogy ezek a felújított épületek, rendezvény és koncert helyszínek az év további részében is gazdag programot kínáljanak az ide látogató külföldieknek.

„Ha a mostani fejlesztések is beérnek, akkor akár azt a célt is ki lehet tűzni, hogy Budapest a világ 20 leglátogatottabb városa közé tartozzon, vagy olyan térségbeli versenytársakat érjen utol, mint például Prága” – mondta Szatmáry Kristóf, a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságszabályozásért felelős államtitkára. Hozzátette: idén januárban több mint 12 százalékkal nőtt a Budapesten eltöltött vendégéjszakák száma a tavalyi, éves szintű 6 százalékos növekedés után.

„A budapesti szállodák átlagos kihasználtsága januárban 42,2 százalék, a bruttó átlag szobaára pedig 16,7 ezer forint volt. A fővárosi hotelek teljesítményének javulása, első sorban a foglaltság emelkedésének köszönhetően, kissé meghaladta az országos átlagot” – olvasható a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége januári trend riportjában. Ebből kiderül: a Közép-Kelet európai régióban a vizsgált 5 főváros – Bécs, Budapest, Prága Pozsony, Varsó – között Budapest az egy szobára jutó bevétel tekintetében 24,2 euróval csak a negyedik helyet érte el Pozsony előtt.

A budapesti kereskedelmi szálláshelyek statisztikáit böngészve kiderül: a főváros külföldi vendégforgalma alaposan megváltozott. A korábbi listavezető Németország helyét az Egyesült Királyság vette át, az olasz vendégéjszakák száma olyan jelentős mértékben bővült, hogy megelőzte az USA-t. Míg Oroszország az ötödik legfontosabb küldőpiac lett.

Főleg a német vendégek kegyeiért harcolnak a régió országai is. „Nőtt a Pozsonyba látogató turisták száma tavaly az egy évvel korábbihoz képest, ám a látogatók még mindig csak rövid időt töltenek a szlovák fővárosban” – derült ki a pozsonyi idegenforgalmi szervezet (BTB) által nyilvánosságra hozott adatokból. Tavaly a BTB szerint csaknem 950 ezer turista látogatott Pozsonyba, mintegy 15 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A Tátrába összpontosuló téli turizmus mellett, Pozsony a legkedveltebb úticél Szlovákiában, az ország idegenforgalmi piacának csaknem negyedét tudhatja magáénak.

Az ide látogatók túlnyomó többsége, mintegy kétharmada külföldi volt. A legtöbb turistát augusztusban látta vendégül Pozsony, számuk akkor kevés híján elérte a százezret. A legtöbb külföldi turista cseh, tavaly több mint 87 ezren érkeztek ide Csehországból, négy százalékkal többen az egy évvel korábbihoz képest. A cseheket a németek (70 ezer) majd az osztrákok (40 ezer) követik. Az orosz turisták bizonyultak a leginkább költekezőnek.

Kevesebbet utaznak a csehek

Magyarország a 13. legnépszerűbb turisztikai célország a csehek számára – derült ki a cseh statisztikai hivatal kimutatásából. Tavaly 90 ezer cseh állampolgár látogatott Magyarországra. A statisztikába csak a minimálisan négy vendégéjszakát meghaladó utak kerültek be. Az első számú célország a cseh turisták számára már évek óta Horvátország, ahová tavaly 797 ezren látogattak el, döntő mértékben a tengerpartra. A második helyen Olaszország (526 ezer), míg a harmadikon Szlovákia (496 ezer) áll. Magyarország előtt végzett még Tunézia és Németország is. A külföldi turistautak száma éves szinten tavaly 4 százalékkal visszaesett.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.