Beruházás Bárány László szerint a magyar cég az olcsóbb takarmánnyal, és munkabérköltségekkel tud versenyezni
Néhány hónapon belül negyedével, négy éven belül pedig a maihoz képest száz százalékkal növeli termelését a Master Good cégcsoport. A bővülés mind a baromfitenyésztést, mind pedig a Kisvárdán történő vágást érinti. A következő négy évben így összesen nyolcszáz dolgozóval növeli létszámát a több mint 1200 embernek munkát adó cég.
A vállalat idén 5 milliárd forintot fordít beruházásokra. Megújul a kisvárdai vágóüzem gépi-technológiai sora, és új csirkehizlaló és tenyész-szülőpár telepeket építenek fel. A létszámbővítés már januárban elkezdődött, az új munkavállalókat a beruházások elkészüléséhez igazítva, folyamatosan veszik majd fel a következő időszakban.
A Master Good már jelenleg is nagy termelőnek számít, a cégcsoport magyar csirkehúst szállít Európa számos országába, így például a magyar, a cseh, és a brit Tesco, valamint a McDonalds-szal és a KFC-vel kapcsolatban álló OSI állandó beszállítója.
„Egyértelműen látszik a piac a további volumennöveléshez. Amikor két éve a termelést az óránkénti hatezer darabról tízezer darabra növeltük, egyben váltottunk egy jogosultságot egy globális piacra is” – értékelte a lehetőségeket lapunknak Bárány László. A Master Good csoport tulajdonosa a Világgazdaságnak elmondta: „a mostani döntésünk arról szól, hogy ezt a kapacitást néhány hónapon belül 12 500 darabra növeljük óránként. Erre a volumennövelésre azért is szükség van, mert a piac felvevőképessége hatalmas. A brit Tesco akcióihoz például előfordul, hogy kérnek kétszáz tonna mellfilét. Ilyen mennyiségeket már most is csak a kisvárdai üzem képes szállítani” – fogalmazott Bárány.
A Master Good tulajdonosa szerint más országok hasonló szereplőivel szemben az az előnyük, hogy a gyártás költségeit alacsonyan tudják tartani. „A feldolgozott csirkehús önköltségi árának hozzávetőleg hatvan százalékát a takarmány költsége, 12 százalékát pedig a munkabér teszi ki. A magyarországi gabonaárak nagyjából 30-35 euróval alacsonyabbak tonnánként, mint Nyugat-Európában. A nyugat-európai versenytársainkhoz képest a munkabérben kifizetett költségünk is alacsonyabb, ezért tartósan versenyképesek tudunk maradni, már csak azért is, mert időközben a latin-amerikai és ázsiai munkaerő is megdrágult” – tette hozzá Bárány László.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.