BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagy durranásra készül a Ford

Nagy befektetési sztori körvonalazódik az amerikai autóipar patinás képviselője, a Ford körül – áll a KBC Equitas elemzésében. Miközben az eladósodottság nélküli autógyár az elmúlt ötven év legagresszívabb terjeszkedése előtt áll, a cég részvényei meglehetősen alulárazottak a szektortársakhoz képest. A vállalat Európa helyett egyre inkább a kínai piacra helyezi a hangsúlyt, ahol az elmúlt hónapokban kétszámjegyű ütemben emelkedtek az eladások, és ahonnan már ma is az értékesítések 17 százaléka származik.

Az utóbbi 50 év legagresszívebb terjeszkedését valósítja meg idén a Ford, mely 23 új modellt dob piacra, két új gyárat nyit, és 5000 új alkalmazottat vesz fel – áll a KBC Equitas elemzésében. A sikereket jelzi, hogy a cég a világ két legnagyobb, és egyben legdinamikusabban növekvő autópiacán, az Egyesült Államokban és Kínában is növelni tudta eladásait, ráadásul a vállalat autóértékesítéseinek már több mint 17 százaléka az ázsiai országból származik. Ez jól mutatja, hogy a Ford egyre sikeresebben helyezi át a hangsúlyt a szenvedő európai autópiacról a robbanásszerűen növekvő Kínába.

A cég kétségkívül jó úton jár, árbevétele 2012 vége óta minden negyedévben növekedett éves alapon, és a tavalyi negyedik negyedévben rekordszintű adózás előtti profitot ért el Észak-Amerikában és Ázsiában. A Ford legsikeresebb modellje, az F-150-es terepjárók töretlen népszerűségnek örvendenek, és évtizedek óta vezetik az eladási listákat az USA-ban. A modellt most átalakítja a gyártó, melynek eredményeként az eddigieknél is nagyobb lehet majd a kereslet irántuk, ami tovább javíthatja a cég eredményeit.

A KBC Equitas szerint a Ford papírjai mellett szól, hogy a vállalat menedzsmentje folyamatosan növeli a kifizetésre kerülő osztalékot. A jelenlegi 16,3 dollár körüli árfolyammal számolva 3,2 százalékos osztalékhozamot kínálnak a cég részvényei, amivel nem lóg ki a nagy versenytársak közül. Pozitív, hogy Allan Mulally vezérigazgató januárban bejelentette, marad a cégnél, és nem távozik a Microsofthoz, ami biztosíthatja a folytonosságot a vállalatnál.

Ez különösen fontos a jelenlegi átmeneti időszakban, amikor számos újítással áll elő a cég. A Ford részvényei kifejezetten olcsónak számítanak a versenytársak papírjaihoz képest. EV/EBITDA alapon 4,2-szeres értéken forognak, ami meglehetősen alacsonynak számít az iparágban. A nagy autógyártók átlagosan 6,9-szeres EV/EBITDA mutatón forognak, és ez alapján csak a Fiat és a General Motors tud alacsonyabb értékeltséget felmutatni.

Természetesen a kockázatokról sem szabad megfeledkezni – mutatott rá a KBC Equitas. Az új modellek miatt az idei első félévben visszaeshetnek az autóértékesítések, mivel a vevők az új autók érkezésére várva elhalaszthatják vásárlásaikat. Kína lassulása is komoly kockázatot jelent, az ázsiai országban fújódó hatalmas hitellufi kipukkanása komoly gazdasági visszaesést okozna, ami a fogyasztás visszaesésén keresztül a Ford-ra is veszélyt jelenthet.

Elemzői várakozások szerint idén jelentős mértékben visszaeshet az EBITDA eredmény, ami elsősorban az 5000 alkalmazott felvételének, az új modellek miatt az év első felében visszaeső keresletnek, és a hatalmas beruházásoknak lehet majd betudható. A Ford április 29-én publikálja első negyedéves gyorsjelentését, ami szintén hozhat kedvezőtlen árfolyamkilengéseket.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.