Nagy befektetési sztori körvonalazódik az amerikai autóipar patinás képviselője, a Ford körül – áll a KBC Equitas elemzésében. Miközben az eladósodottság nélküli autógyár az elmúlt ötven év legagresszívabb terjeszkedése előtt áll, a cég részvényei meglehetősen alulárazottak a szektortársakhoz képest. A vállalat Európa helyett egyre inkább a kínai piacra helyezi a hangsúlyt, ahol az elmúlt hónapokban kétszámjegyű ütemben emelkedtek az eladások, és ahonnan már ma is az értékesítések 17 százaléka származik.
Az utóbbi 50 év legagresszívebb terjeszkedését valósítja meg idén a Ford, mely 23 új modellt dob piacra, két új gyárat nyit, és 5000 új alkalmazottat vesz fel – áll a KBC Equitas elemzésében. A sikereket jelzi, hogy a cég a világ két legnagyobb, és egyben legdinamikusabban növekvő autópiacán, az Egyesült Államokban és Kínában is növelni tudta eladásait, ráadásul a vállalat autóértékesítéseinek már több mint 17 százaléka az ázsiai országból származik. Ez jól mutatja, hogy a Ford egyre sikeresebben helyezi át a hangsúlyt a szenvedő európai autópiacról a robbanásszerűen növekvő Kínába.
A cég kétségkívül jó úton jár, árbevétele 2012 vége óta minden negyedévben növekedett éves alapon, és a tavalyi negyedik negyedévben rekordszintű adózás előtti profitot ért el Észak-Amerikában és Ázsiában. A Ford legsikeresebb modellje, az F-150-es terepjárók töretlen népszerűségnek örvendenek, és évtizedek óta vezetik az eladási listákat az USA-ban. A modellt most átalakítja a gyártó, melynek eredményeként az eddigieknél is nagyobb lehet majd a kereslet irántuk, ami tovább javíthatja a cég eredményeit.
A KBC Equitas szerint a Ford papírjai mellett szól, hogy a vállalat menedzsmentje folyamatosan növeli a kifizetésre kerülő osztalékot. A jelenlegi 16,3 dollár körüli árfolyammal számolva 3,2 százalékos osztalékhozamot kínálnak a cég részvényei, amivel nem lóg ki a nagy versenytársak közül. Pozitív, hogy Allan Mulally vezérigazgató januárban bejelentette, marad a cégnél, és nem távozik a Microsofthoz, ami biztosíthatja a folytonosságot a vállalatnál.
Ez különösen fontos a jelenlegi átmeneti időszakban, amikor számos újítással áll elő a cég. A Ford részvényei kifejezetten olcsónak számítanak a versenytársak papírjaihoz képest. EV/EBITDA alapon 4,2-szeres értéken forognak, ami meglehetősen alacsonynak számít az iparágban. A nagy autógyártók átlagosan 6,9-szeres EV/EBITDA mutatón forognak, és ez alapján csak a Fiat és a General Motors tud alacsonyabb értékeltséget felmutatni.
Természetesen a kockázatokról sem szabad megfeledkezni – mutatott rá a KBC Equitas. Az új modellek miatt az idei első félévben visszaeshetnek az autóértékesítések, mivel a vevők az új autók érkezésére várva elhalaszthatják vásárlásaikat. Kína lassulása is komoly kockázatot jelent, az ázsiai országban fújódó hatalmas hitellufi kipukkanása komoly gazdasági visszaesést okozna, ami a fogyasztás visszaesésén keresztül a Ford-ra is veszélyt jelenthet.
Elemzői várakozások szerint idén jelentős mértékben visszaeshet az EBITDA eredmény, ami elsősorban az 5000 alkalmazott felvételének, az új modellek miatt az év első felében visszaeső keresletnek, és a hatalmas beruházásoknak lehet majd betudható. A Ford április 29-én publikálja első negyedéves gyorsjelentését, ami szintén hozhat kedvezőtlen árfolyamkilengéseket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.