BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Világcégekkel nő a Ustream

Havonta már 80 millióan használják a Ustream online videós platformot, a magyar fejlesztésű szolgáltatás kiemelt ügyfele többek között a Sony és a Verizon is. A cég tavaly ötven fővel bővült és a tervek szerint Dél-Amerikában folytatják majd a terjeszkedést.

A kiemelt ügyfelek számának növekedése is nagy szerepet játszott abban, hogy a múlt évben jelentős mértékben bővült a Ustream globális bevétele – mondta el érdeklődésünkre Fehér Gyula, a társaság egyik alapítója és technológiai igazgatója. A 2012-ben globálisan 24 millió dolláros forgalmat elérő cég jelenleg már több mint ötezer olyan partnerrel rendelkezik, amely komoly összeget fizet azért havi szinten, hogy emelt szintű szolgáltatást kapjon. Többek között a Sony, a Nintendo és a legnagyobb amerikai mobilszolgáltató, a több mint százmillió előfizetővel bíró Verizon is ebbe a körbe tartozik. Az online videós platformot havonta összesen 80 millióan használják, a Ustreamen keresztül közvetítők száma pedig 30 millió körül van. A 2007-ben indult szolgáltatás népszerűségét jól mutatja, hogy a kiszolgált nézőórák száma – vagyis a platformon keresztül megnézett videók hossza – tavaly decemberben elérte a kétmilliárdot, ráadásul ebből közel 400 millió a múlt évben jött össze – számolt be az eredményekről Fehér Gyula.

A Ustream történetének egyik legnagyobb közvetítését is tavaly csinálták meg, a Sony új játékkonzoljának bejelentését több mint másfélmillióan nézték egyszerre élőben a világhálón. „A közvetítés nagyságát jól mutatja, hogy mivel nagy felbontású volt, abban a pillanatban az internet forgalmának 1,5-2 százalékát ez adta. A 2-3 órás adás során összesen 8 millió nézője volt a közvetítésnek, amit később még ugyanennyien tekintettek meg” - mondta el a társaság vezetője.

A szolgáltatás iránti növekvő érdeklődés a rendelkezésre álló erőforrások folyamatos fejlesztését igényli, míg egy évvel ezelőtt még 200 körül volt a vállalatnál dolgozók száma, addig napjainkra világszinten már 250-en vannak a cégnél. Bár már három kontinensen vannak irodái a Ustreamnek, a társaság központja Budapesten van, itt végzik a termékfejlesztést, innen történik az üzemeltetés.

Az elmúlt években tapasztalt gyors növekedés az idén is folytatódik a Ustreamnél, és terveznek további földrajzi terjeszkedést is, azt azonban egyelőre nem tudta megmondani Fehér Gyula, hogy mikor jelennek meg Dél-Amerikában. A cégvezető szerint egyre több vállalat és szervezet látja át az általuk kínált szolgáltatás lényegét, és ismeri fel, hogy rendkívül hatékony marketingeszköz lehet. „Úgy vélem, hogy még éppen csak megkapargattuk a felszínt, hiszen számos világcég van és ezek többsége még nem csinált Ustream közvetítést, vagyis a piac még éretlen, ami azt jelenti, hogy bőven van még növekedési lehetőség. Azt, hogy a következő időszakot saját erőforrásainkból csináljuk végig, vagy valamilyen formában tőkebevonást hajtunk végre az határozza meg, hogyan tudjuk a lehető legjobban növelni az üzletet” - tette hozzá Fehér Gyula.

A bevétele jelentős részét a fejlesztésbe visszaforgató cég az idén is több nagy dobásra készül. Így egy kétalkalmas közvetítést terveznek a Verizonnal és Lady Gaga-val, emellett a nyári fesztiválszezon kapcsán is több meglepetés várható.

Pozitív hatások

A Ustream magyar fejlesztésű, bárki által elérhető élő videó platform, amely lehetővé teszi az élmények megosztását élőben. A szolgáltatás terjedését nagy mértékben segíti a sávszélesség növekedés, illetve a kamerák minőségének javulása, valamint méretük és áruk csökkenése, ráadásul egyre több az olyan eszköz, amely hálózati kapcsolattal rendelkezik, így nincs szükség semmi másra a közvetítéshez. A Ustream matrica egyébként már rajta van a Samsung, a Panasonic és a JVC több készülékén is, a Verizonnal való együttműködésnek köszönhetően pedig már beépített okostelefonos alkalmazásuk is van, emellett ingyenesen letölthető a Ustream applikáció.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.