BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A liberalizáció ellenére is nyereséges a Cseh Posta

A teljes liberalizáció első éve jelentős piacvesztést hozott a Cseh Postának, de így is 305 millió cseh koronás nyereséggel zárt 2013-ban – derül ki a Postás Szakszervezet nemzetközi híreiből. Bár megjelentek versenytársak a piacon, a cégnek így is sikerült megtartania az ügyfelek nagy részét, a levélpiac 93 százalékát.

A csomagterületen, a hírlapkézbesítés és a nemzetközi üzleti területeken viszont jelentős növekedés jelentkezett, amiknek pozitív hatása volt a 2013-as árbevételre. A nemzetközi hírekből az is kiderült, hogy az újonnan privatizált Portugál Posta 5 év csökkenő tendenciája után növelni tudta nyereségét. Az első három hónapban a levél árbevétel 2,5 százalékkal 129 millió euróra csökkent, míg az expressz és csomag árbevétel 3,8 százalékkal 31,2 millió euróra növekedett és a pénzügyi szolgáltatásokból származó árbevétel is nőtt.

A vállalat átalakítási programjának második szakasza a vártnál nagyobb megtakarítást eredményezett az első negyedévben.
„A DHL versenytársai hozzáférést kérnek a német szolgáltató újonnan bevezetett csomagszekrényeihez, mert véleményük szerint a vállalat a kizárólagos használattal visszaél helyzetével” – áll a Postás Szakszervezet nemzetközi híreiben.

A levélszekrény mintájára kifejlesztett csomagszekrényt csomagok átvételére és feladására (visszáru, bérmentesített csomag) lehet használni, az alaptípus 99 euróba kerül, de lehetőség van havi 1,99 euróért bérelni is. A versenytársak fontolóra veszik, hogy az üggyel a szabályozó hatósághoz és a versenyhivatalhoz fordulnak segítségért. Szerintük az embereknek is jobban megérné, hogy több szolgáltató vehetné igénybe a csomagszekrényeket.

A világ másik oldalán pedig az Ausztrál Posta ez év végétől már szombaton is kézbesít csomagokat és expressz termékeket az ügyfelek részéről felmerült igények alapján.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.