A német Lufthansa-csoport közlése szerint társaságaik (Lufthansa, Swiss, Austrian, Germanwings) 8,56 millió utast szállítottak, 0,6 százalékkal kevesebbet, mint 2013 áprilisában, teljesített járataik száma pedig 6,1 százalékkal csökkent. A cég a visszaesést az áprilisi, háromnapos sztrájkkal magyarázta, amely miatt 3800 járatot töröltek.
Az utasszám-csökkenés ellenére a Lufthansa-csoport tagjai 1,3 százalékponttal emelni tudták a töltöttségi mutatót 79,5 százalékra, egész évi utasszámuk pedig (30,3 millió) 0,2 százalékkal még így is magasabb az előző év hasonló időszakához képest.
A francia-holland Air France-KLM 1,8 százalékos utasszám-bővülésről számolt be áprilisban, 6,6 millióan utaztak a két cég járatain, az értékesített utaskilométerek száma 3, a kapacitásaik 0,7 százalékkal emelkedtek, a járataik átlagosan 84,7 százalékos töltöttséggel üzemeltek, ez a szám 1,9 százalékponttal magasabb a 2013 áprilisinál.
Az egész éves teljesítményt összevetve az Air France-KLM-mel 1,9 százalékkal többen, 23,9 millióan utaztak az év első négy hónapjában, 2,3 százalékkal több értékesített utaskilométerük van és egy százalékponttal jobb (83,3 százalék) a járatok kihasználtsága.
A legjobb adatokról az International Airlines Group (IAG) társaságai, a British Airways, az Iberia és a Vueling számoltak be. Az év negyedik hónapjában 6,3 millió utasuk volt, 10,9 százalékkal több, mint egy évvel korábban, és 9,5 százalékkal több utaskilométert értékesítettek, miközben kapacitásaik 7,6 százalékkal haladták meg a 2013. áprilisi szintet. Ennek köszönhetően a járatok töltöttségi mutatója 1,3 százalékponttal 80,2 százalékra emelkedett.
Az év első négy hónapjában a csoport három légitársasága 7,3 százalékkal növelte utasainak számát (21,6 millió), 5,5 százalékkal több utaskilométert értékesített. A három cég kapacitása 5,6 százalékkal nőtt egy év alatt, emiatt töltöttségi mutatójuk 0,1 százalékponttal 77,7 százalékra csökkent.
A csoporton belül a British Airways 7,8, az Iberia pedig 6,1 százalékkal több utaskilométert adott el áprilisban, míg az év első négy hónapjának adatai azt mutatják, hogy a spanyol leányvállalat 1,9 százalékkal kevesebb, a British Airways 5,6 százalékkal több utaskilométert értékesített.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.