A fonódó budai villamos projektre kiírt közbeszerzés felhívás az értékelési szakaszba érkezett, ha az eljárás rendben lezárható, legkésőbb júliusban elkezdődnek az érdemleges munkálatok – nyilatkozta lapunknak Somodi László, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatóhelyettese.
Ennek legfőbb része a 17-es villamos vonalának a teljes felújítása, illetve meghosszabbítása. A járatot dél fele két irányba továbbvezetik: az egyik ágat a Széll Kálmán tér felé, a másikat a Bem rakparton keresztül a Batthyány tér irányába. A fonódás részeként a 17-es villamos vonala – a Széll Kálmán téri ág – kapcsolódni fog a Magit hídnál a 4-es és 6-os villamoséval. Itt új vágánykapcsolat készül a három villamos csatlakozásához. A másik ágon új villamospálya épül a 17-es villamos Margit hídi végállomása, valamint a 19-es és 41-es villamos Batthyány téri végállomása között, és itt is lesz kapcsolat dél felé tovább a Móricz Zsigmond körtér irányába. A villamosok összekapcsolása egy sok éve fennálló utazási nehézségre tesz pontot. A terv megvalósulásával ugyanis átszállás nélkül lehet majd északi és déli irányban közlekedni.
„A rekonstrukciós és az egyéb építési munkálatok mellett több helyen cserje és fatelepítéssel igyekeztünk barátságosabbá tenni a környezetet” – mondta a szakember. Tájékoztatása szerint többféle építmény is készül annak érdekében, hogy ne emelkedjen a zaj és rezgésterhelés. A 2015 második negyedévre tervezett átadás után hamarosan, 2015 őszétől új villamosok is érkeznek, első körben 47 új szerelvény kerül forgalomba Budapesten. A Vörösvári útig pedig megújul az áramellátó rendszer is. A vonalszakasz áramellátásának felújításakor korszerűsítik az áramátalakító állomásokat, és teljes hosszában kicserélik a felsővezeték-hálózatot.
Ezáltal növekszik az energiahatékonyság és az üzembiztonság – magyarázta Somodi László. A közúti kapacitások, az utak áteresztőképessége a beruházás következtében nem csökken. Mivel a Margit híd alatt haladó kétirányú villamos csak egy sávnyi területet foglal el, a jelenleg dél felé haladó sáv megmarad, a buszsáv megszűnik.
A villamosprojekt megvalósításának költségei: 9,6 milliárd forint uniós forrás, a Közlekedési Operatív Program hazai keretéből 1,7 milliárd forint áll rendelkezésre, a főváros önrésze pedig 1,2 milliárd forint. A legtöbb költséget a Széll Kálmán téri ágnak a megvalósítása igényli, helyenként komplex rendezés szükséges.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.