BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Felgyorsul a budai közlekedés, átszállás nélkül is megy

A fonódó budai villamos projektre kiírt közbeszerzés felhívás az értékelési szakaszba érkezett, ha az eljárás rendben lezárható, legkésőbb júliusban elkezdődnek az érdemleges munkálatok – nyilatkozta lapunknak Somodi László, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgató­helyettese.

Ennek legfőbb része a 17-­es villamos vonalának a teljes felújítása, illetve meghosszabbítása. A járatot dél fele két irányba továbbvezetik: az egyik ágat a Széll Kálmán tér felé, a másikat a Bem rakparton keresztül a Batthyány tér irányába. A fonódás részeként a 17­-es villamos vonala – a Széll Kálmán téri ág – kapcsolódni fog a Magit hídnál a 4-­es és 6-­os villamoséval. Itt új vágánykapcsolat készül a három villamos csatlakozásához. A másik ágon új villamospálya épül a 17­-es villamos Margit hídi végállomása, valamint a 19­-es és 41­-es villamos Batthyány téri végállomása között, és itt is lesz kapcsolat dél felé tovább a Móricz Zsigmond  körtér irányába. A villamosok összekapcsolása egy sok éve fennálló utazási nehézségre tesz pontot. A terv megvalósulásával ugyanis átszállás nélkül lehet majd északi és déli irányban közlekedni.

„A rekonstrukciós és az egyéb építési munkálatok mellett több helyen cserje­ és fatelepítéssel igyekeztünk barátságosabbá tenni a környezetet” – mondta a szakember. Tájékoztatása szerint többféle építmény is készül annak érdekében, hogy ne emelkedjen a zaj­ és rezgésterhelés. A 2015 második negyedévre tervezett átadás után hamarosan, 2015 őszétől új villamosok is érkeznek, első körben 47 új szerelvény kerül forgalomba Budapesten. A Vörösvári útig pedig megújul az áramellátó rendszer is. A vonalszakasz áramellátásának felújításakor korszerűsítik az áramátalakító állomásokat, és teljes hosszában kicserélik a felsővezeték-hálózatot.

Ezáltal növekszik az energiahatékonyság és az üzembiztonság – magyarázta Somodi László. A közúti kapacitások, az utak áteresztőképessége a beruházás következtében nem csökken. Mivel a Margit híd alatt haladó kétirányú villamos csak egy sávnyi területet foglal el, a jelenleg dél felé haladó sáv megmarad, a buszsáv megszűnik.

A villamosprojekt megvalósításának költségei: 9,6 milliárd forint uniós forrás, a Közlekedési Operatív Program hazai keretéből 1,7 milliárd forint áll rendelkezésre, a főváros önrésze pedig 1,2 milliárd forint. A legtöbb költséget a Széll Kálmán téri ágnak a megvalósítása igényli, helyenként komplex rendezés szükséges.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.