A rekordköltés mellett több szempontból is különleges év volt 2013 az európai digitális reklámpiacon. Első alkalommal fordult elő, hogy az online videós hirdetések értéke meghaladta az egymilliárd eurót. Ez a terület 45,4 százalékos növekedést produkált 2012-höz képest, és összesen 1,19 milliárd eurót költöttek el így a hirdetők.
Még ennél is nagyobb növekedés volt tapasztalható a mobileszközökön megjelenő reklámokban, ez a szegmens 128 százalékkal bővült tavaly 2012-höz képest és részesedése a digitális hirdetési piacból első alkalommal haladta meg a 10 százalékot, elérve a 11,5 százalékot.
A display hirdetések értéke 14,9 százalékkal nőtt tavaly 2012-höz képest Európában, elérve a 9,2 milliárd eurós szintet. A legnagyobb szegmenst jelentő keresőhirdetések esetében 13 százalékos bővülést mértek, és összesen 13,4 milliárd eurót költöttek termékeik és szolgáltatásaik népszerűsítésére a vállalatok Európában ebben a formában. Az online apróhirdetési szegmens viszont csak visszafogottan, 3,6 százalékkal nőtt, de így is 4,6 milliárd eurós volt.
A legtöbbet az Egyesült Királyságban költötték tavaly digitális hirdetésre, 7,4 milliárd eurót, Németországban 4,6, míg Franciaországban 3,5 milliárd eurós volt az online reklámköltés. Oroszországban nőtt viszont a leggyorsabban ez a szegmens, 2012-höz képest tavaly 26,8 százalékos volt a bővülés, 1,8 milliárd eurót fordítottak az országban online reklámra, ezzel a negyedik helyet szerezte meg Európában, megelőzve az ötödik Olaszországot, ahol 1,7 milliárd eurós volt a piac.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.