A Fiat és a Chrysler autógyárak egyesítésével létrejött Fiat Chrysler konszern elnöke, Sergio Marchionne nyilvánosságra hozta üzleti tervét a két nagy hagyománnyal rendelkező autógyár múltban elkövetett hibának korrigálására, piaci részesedésük visszaszerzésére, adósságuk leépítésére és felzárkóztatásukra az élvonalbeli nemzetközi autógyártók, a Volkswagen és a Toyota mögé. "Ma nem egy új fejezetet, hanem egy új könyvet kezdtünk el írni" - fogalmazott az üzleti tervet ismertető sajtótájékoztatón.
A Fiat Chrysler milliárdos összegeket készül új modellek fejlesztésébe és a gyártási kapacitás növelésébe invesztálni. Tervei szerint termelését a tavalyi 4,4 millióról 2018-ra közel hétmillióra emeli.
A Fiat Chrysler elsősorban Alfa Romeo márka új modelljeire építve, a prémium kategóriában indított globális márkaoffenzívával kívánja bevenni a számára eddig ismeretlen ázsiai piacokat.
A tervek szerint az Alfa Romeo márka eladásai a nyolc új modell kifejlesztésére fordított 5 milliárd eurós befektetésnek köszönhetően ötszörösére, évi 400 ezerre fognak emelkedni 2018-ra. Hasonló nagyságrendű növekedést vár Marchionne a Maserati eladásaiban is, ami kétmilliárd eurós fejlesztési befektetés után évi 75 ezerre emelkedhet. A Jeep eladásai pedig kétszeresére, évi 1,9 millióra nőnek a tervek szerint 2018-ra. Addigra a Jeep modelleknek legalább a felét az Egyesült Államokon kívül szerelik majd össze.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.