Olyan közlekedési infrastruktúra fejlesztések folynak, vagy kezdődnek az év során Budapesten, amelyeknek köszönhetően az év végére több ponton is javulhat a főváros közlekedése a Budapesti Közlekedési Központtól (BKK) kapott tájékoztatás alapján. Az egyik leglátványosabb új projekt a Budapestre szállítandó, 47 új, alacsonypadlós CAF villamos gyártása lehet. Korábbi sajtóvélekedések szerint a helyszín a Bombardier-MÁV Kft. Dunakeszin működő járműjavító bázisa lehet, a Bombardier már többször felmerült kivásárlása után. A találgatás megalapozottságára utal, hogy Dunakeszin készül számos európai nagyváros villamosának alváza, a telephelyen villamos felújítás is folyik, a társaság pedig 2011-ben jelezte a Világgazdaságnak, hogy kész villamost és vonatot is gyártani.
A BKK további projektjeiből több a villamosközlekedéshez kapcsolódik. Ilyen az 1-es és 3-as villamosvonal, a budai fonódó villamoshálózat kialakítása, és az újpesti Görgey Artúr utcai pálya és út felújítása. Az idén indul a hármas metró felújításának és káposztásmegyeri meghosszabbításának előkészítése.
A szélesebb értelemben vett közlekedést fogja segíteni a Kerepesi úti Százlábú híd, illetve a Sibrik Miklós úti felüljáró újjáépítése, a Széll Kálmán tér felújítása, és egy új körforgalom a XII. kerületi Stromfeld Aurél úton. Új P+R parkolók is létesülnek, az első a Kaszásdűlőn. Átadják a közbringa-rendszert a hozzá kapcsolódó kerékpáros infrastruktúra-fejlesztések I. ütemével együtt.
A beruházásokat azonban késleltetheti néhány olyan tényező is, amelyekre a társaságnak nincs ráhatása. Kérdésünkre a BKK-nál ilyenként említették közbeszerzési és engedélyezési eljárások időigényét, esetleges elhúzódását, továbbá, hogy egyes kivitelezések a vártnál többe kerülnek, a munka során előre nem tervezhető, nem várt műszaki problémák jelentkeznek, vagy csúszásba kerül a vállalkozó.
Ám, ha nem lesznek számottevő zökkenők, a főváros közlekedése 2014. végére számos ponton jobb lehet az év elejeinél. Az M4-es metrót már átadták, az ősszel véglegesítik a vele együtt életbe lépett, új, felszíni rendet is. Átadják a felújított, 3-as villamosvonalat, és a már említett 1-es egy további szakaszát. Az 1-es vonal délről, a Rákóczi hídon át eléri majd a Fehérvári utat, új kötöttpályás közlekedési kapcsolatot teremtve Dél-Buda és Pest között. Elkészül a FUTÁR is a hozzá tartozó, valós idejű információt közlő kijelzőkkel.
További járatkiszervezésekkel és új buszok vásárlásával folytatódik az új buszüzemeltetési modell megvalósítása, az idén számos új, korszerű, környezetkímélő autóbusz-üzemeltetési tender zárul le. Már beszámoltunk arról, hogy a BKK tavaly mintegy 260, opcióval 450 busz vállalkozói tendereztetését kezdte meg. A BKV 18 olyan új Ikarus V127-es buszt is üzembe helyez, amelyeknek a végszerelését maga végezte. Vesz jó állapotú, használt járműveket is, ezek honosítása, felújítása, légkondicionálása olcsóbb, mint a régiek felújítása.
A villamosvezető is ad majd jegyet
Az év elején a BKK értékesítési rendszerének közel 100 régi, elavult jegykiadó automata, és hullámzó színvonalat képviselő viszontértékesítő is a része volt, az idén, az M4-es metró átadásával egy időben elkezdődött 300, bankjegyet és bankkártyát is elfogadó automata telepítése.
Ezeket öt ütemben helyezi ki a BKK, az utolsókat 2015 elején. Az új automaták révén lehetővé válik a netes értékesítés is. A BKK ügyfélközpontokat is létrehoz, és lesznek mobil értékesítési pontok is. Tavaly óta minden busz- és trolijáraton lehet jegyet venni, ez évtől (fokozatosan bevezetve) villamosokon is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.