A légitársaság jelenleg 37 útvonalat kínál utasai számára két magyar repülőtérről, 20 különböző országba. Van még hova fejlődnie, hiszen a nemzetközi forgalomban tavaly a Ryanair bonyolította a legnagyobb forgalmat 81,3 millió utassal, a második helyen az easyJet végzett 52,7, harmadikon pedig a Lufthansa 50,7 millió utassal. A Wizz Air ebben a listában 13,5 millió utassal a 23. helyen végzett. „A piaci érték meghatározását a társaság legutoljára 2014. március 31-re végeztette el. A folyamatos növekedésnek köszönhetően a Wizz Air márkanév piaci értéke az előző év végi 41 millió euróról 52 millió euróra emelkedett” – olvasható a cég beszámolójában. Tavalyi árbevételük pedig már meghaladta az egymilliárd eurót. Az árbevétel növekedését a dokumentum szerint a társaság továbbra is erőteljes kelet-közép európai terjeszkedése okozza, amelyet kereskedelmi oldalról új bázisok megnyitása, a meglevő bázisokról új útvonalak indítása és/vagy a járatsűrűség növelése, kapacitás oldalról pedig a bérelt gépek számának növekedése, valamint az átlagos jegyárak emelkedése tett lehetővé. Legutóbb Rigában nyílt bázis, amelyik a tizenhetedik volt a sorban, ahonnan négy új útvonalat kínál Barcelonába, Doncaster Sheffieldre, Dortmundba és Párizs Beauvais-ra.
A Wizz Air sikerének titkaként főleg azt szokás említeni, hogy a Ryanair előtt látta meg a kelet-közép-európai munkavállalók ingázásában rejlő üzleti lehetőséget. A Malév repülési jogainak megszerzése is beváltotta a cég reményeit, főleg a tel-avivi és a moszkvai járat lett sikeres. Tavaly gigantikus kínai üzleteket is kötöttek, legutóbb hat új Airbus A320-as repülőgép finanszírozásáról írtak alá vásárlási és visszlízing megállapodást 164 milliárd forint értékben a legnagyobb kínai lízingvállalattal. Idén kilenc új A320-as Airbus érkezik, s ezzel 54-re nő a társaság flottája. Ez a bővülési ütem várható a következő években is, az első, 220 fő szállítására alkalmas gépek várhatóan 2016-ban érkeznek, bár a légitársaság tárgyalásokat folytat a gyártóval arról, hogy korábban, már 2015-ben szállítsák le az első repülőket.
Kérdés persze, hogy mindezt hogyan befolyásolja az elmaradt tőzsdei bevezetés. A flotta 2019-ben százra bővülhet és évente 30 millió utasra számítanak az évtized vége felé. „Ez egy emlékezetes nap a légitársaság számára, hiszen Magyarországon vannak a gyökereink, és több mind 500 magyar alkalmazottunk van” – mondta Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója.
Külön hangár a reptéren
A tizedik évforduló napján a Wizz Air bejelentette, hogy a budapesti repülőtéren külön karbantartó hangár épül a légitársaság számára. A hangár 2015 szeptemberére készül el és több mint 70 képzett szakembernek biztosít majd munkát. „Az új hangár 2015-re tervezett átadása újabb munkahelyeket teremt majd a képzett szakembereknek” – mondta Váradi József vezérigazgató. A reptér rengeteget köszönhet a cégnek, ugyanis tavalyi forgalmának 23 százaléka, 1,9 millió utas származott a Wizz Air-től.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.