BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ünnepel a fapados-király

Tíz éve szállt fel az első Wizz Air gép Budapestről. Akkor még csak hat városba repültek, ma már húsz országba van járatuk

Fapados légitársasághoz illően, húsz százalékos kedvezményekkel ünnepelte tegnap a tíz éves magyarországi születésnapját a Wizz Air. „Ez egy fontos mérföldkő a légitársaság számára, amelyet hat magyar légiközlekedési szakember azzal a szándékkal alapított, hogy a repülést megfizethetővé tegyék Közép- és Kelet-Európa lakosai számára” – közölte a cég. Tíz éve az első gép Athénba indult, és akkor még csak hat város (London, Párizs, Prága, Róma és Barcelona) szerepelt a menetrendjében. A Malév hitelállománya 2004-ben 32,4 milliárd forint volt.

A légitársaság jelenleg 37 útvonalat kínál utasai számára két magyar repülőtérről, 20 különböző országba. Van még hova fejlődnie, hiszen a nemzetközi forgalomban tavaly a Ryanair bonyolította a legnagyobb forgalmat 81,3 millió utassal, a második helyen az easyJet végzett 52,7, harmadikon pedig a Lufthansa 50,7 millió utassal. A Wizz Air ebben a listában 13,5 millió utassal a 23. helyen végzett. „A piaci érték meghatározását a társaság legutoljára 2014. március 31-re végeztette el. A folyamatos növekedésnek köszönhetően a Wizz Air márkanév piaci értéke az előző év végi 41 millió euróról 52 millió euróra emelkedett” – olvasható a cég beszámolójában. Tavalyi árbevételük pedig már meghaladta az egymilliárd eurót. Az árbevétel növekedését a dokumentum szerint a társaság továbbra is erőteljes kelet-közép európai terjeszkedése okozza, amelyet kereskedelmi oldalról új bázisok megnyitása, a meglevő bázisokról új útvonalak indítása és/vagy a járatsűrűség növelése, kapacitás oldalról pedig a bérelt gépek számának növekedése, valamint az átlagos jegyárak emelkedése tett lehetővé. Legutóbb Rigában nyílt bázis, amelyik a tizenhetedik volt a sorban, ahonnan négy új útvonalat kínál Barcelonába, Doncaster Sheffieldre, Dortmundba és Párizs Beauvais-ra.

A Wizz Air sikerének titkaként főleg azt szokás említeni, hogy a Ryanair előtt látta meg a kelet-közép-európai munkavállalók ingázásában rejlő üzleti lehetőséget. A Malév repülési jogainak megszerzése is beváltotta a cég reményeit, főleg a tel-avivi és a moszkvai járat lett sikeres. Tavaly gigantikus kínai üzleteket is kötöttek, legutóbb hat új Airbus A320-as repülőgép finanszírozásáról írtak alá vásárlási és visszlízing megállapodást 164 milliárd forint értékben a legnagyobb kínai lízingvállalattal. Idén kilenc új A320-as Airbus érkezik, s ezzel 54-re nő a társaság flottája. Ez a bővülési ütem várható a következő években is, az első, 220 fő szállítására alkalmas gépek várhatóan 2016-ban érkeznek, bár a légitársaság tárgyalásokat folytat a gyártóval arról, hogy korábban, már 2015-ben szállítsák le az első repülőket.

Kérdés persze, hogy mindezt hogyan befolyásolja az elmaradt tőzsdei bevezetés. A flotta 2019-ben százra bővülhet és évente 30 millió utasra számítanak az évtized vége felé. „Ez egy emlékezetes nap a légitársaság számára, hiszen Magyarországon vannak a gyökereink, és több mind 500 magyar alkalmazottunk van” – mondta Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója.

Külön hangár a reptéren

A tizedik évforduló napján a Wizz Air bejelentette, hogy a budapesti repülőtéren külön karbantartó hangár épül a légitársaság számára. A hangár 2015 szeptemberére készül el és több mint 70 képzett szakembernek biztosít majd munkát. „Az új hangár 2015-re tervezett átadása újabb munkahelyeket teremt majd a képzett szakembereknek” – mondta Váradi József vezérigazgató. A reptér rengeteget köszönhet a cégnek, ugyanis tavalyi forgalmának 23 százaléka, 1,9 millió utas származott a Wizz Air-től.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.