A második negyedévben 21,9 millió személyi számítógépet adtak el az EMEA (Európa, Közel-Kelet, Afrika) térségben az IDC legfrissebb adatai szerint, ez 10,5 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. Ez az adat azért figyelemreméltó, mert az előző hét negyedév folyamatos csökkenést hozott a térségben a pc értékesítésben.
A pozitív eredmények leginkább a nyugat-európai piacokon tapasztalható felfutásnak voltak köszönhetők, amely hátterében a vállalati költések megugrása állt. Az IDC elemzése azonban rámutat arra is, hogy a régióban a lakossági felhasználók körében is nőtt a vásárlási hajlandóság. Ezek hatására 25 százalékkal tudták növelni értékesítésüket a pc-gyártók Nyugat-Európában.
Lényegesen rosszabb a helyzet Közép- és Kelet-Európában, a régióban a személyi számítógép forgalom a második negyedévben 13,2 százalékkal maradt el a 2013. hasonló időszakában mérttől. Az IDC elemzése szerint ez főként az ukrán válság miatti bizonytalan politikai és gazdasági helyzetre, illetve a devizaárfolyamok ingadozására vezethető vissza.
A Közel-Keleten és Afrikában igen visszafogott, 1,9 százalékos növekedést mért a második negyedévben az egy évvel korábbihoz képest az IDC.
A piackutató a mostani adatok kapcsán kiemelte, hogy bár a hosszú idő után növekedést tudott produkálni az EMEA térség pc-piaca, egyelőre nem lehet arról beszélni, hogy teljesen magához tért a szegmens a régióban. A 21,9 millió darabos negyedéves forgalom ugyanis jócskán elmarad a 2010-2012 közötti csúcsoktól, amikor 25 millió pc is elkelt egy három hónapos periódus alatt.
Az EMEA térségben a HP számít a legnagyobb személyi számítógép gyártónak, a cég 4,74 millió gépet tudott eladni a második negyedévben, ez 27,2 százalékkal volt több, mint egy évvel korábban. Ráadásul növelni tudta piaci részesedését is, 18,8-ról 21,7 százalékra. A legnagyobb fejlődést ugyanakkor a globális szinten már piacvezető, az EMEA régióban második Lenovo tudta produkálni, a kínai cég 3,9 millió pc-t adott el az április-júniusi időszakban, ez éves összevetésben 51,1 százalékos növekedést jelent.
A harmadik legnagyobb gyártó az Acer Group lett 2,54 milliós forgalommal. Az EMEA térségben egyébként igazából az öt legnagyobb pc-gyártónak ment jól, ezek a cégek összességében 25 százalékkal tudták növelni forgalmukat, míg a többi piaci szereplő értékesítése mintegy 16 százalékkal esett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.