BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tízéves mélyponton a Forma–1 látogatottsága

Tíz éve nem voltak olyan kevesen a Forma-1-es Magyar Nagydíjon, mint idén, amikor négy nap alatt mindössze 169 ezren látogattak ki a Hungaroringre.

A csütörtöki boxutca-látogatásra 22 ezren mentek ki Mogyoródra, míg a pénteki szabadedzéseket 30 ezren látták a helyszínen. Szombaton a harmadik szabadedzést, illetve az időmérőt 50 ezren követték a lelátókról, a vasárnapi futamra pedig 67 ezer szurkoló volt kíváncsi.

„Ez jóval magasabb szám, mint a közismerten népszerűtlen hockenheimi verseny esetében, ott csupán 52 ezer látogató jelent meg annak ellenére, hogy versenyzők és gyártók tekintetében Németország az egyik legnagyobb Forma-1-es nemzet” – olvasható a Hungaroring honlapján. Tavaly 247 ezres nézőcsúcsot regisztráltak a mogyoródi hétvégén, az akkori GP-re 99 ezren látogattak ki. Még 2002-ben is többeket érdekelt a futam, akkor 185 ezren mentek ki, 2004-ben viszont csak 163 ezren.

„A kormány 527,2 millió forint egyszeri, azonnali átcsoportosítását rendelte el a költségvetésből a Forma-1-es televíziós közvetítés 2014-es jogdíjának biztosítására” – az erről szóló határozat a Magyar Közlöny legfrissebb számában jelent meg. Az összeget a rendkívüli kormányzati intézkedésekre szolgáló tartalékból csoportosítják át a Hungaroring Sport Zrt. támogatása jogcímcsoport javára.

Egy 2011-es tanulmány szerint a Magyar Nagydíj kis híján 20 milliárd forintot hozott az országnak, amelyből 13 milliárd forint volt a konkrét bevétel. Akkor közel 200 ezren vettek jegyet. A 13 milliárd forintos bevételből 6,3 milliárd forint volt az adó- és járulékbevétel. Emellett a televíziós közvetítéseket megközelítőleg százmillióan látták, ez mintegy hatmilliárd forint értékű országimázs hírverést jelent. A futam rendezési jogáért idén több mint hét milliárd forintos jogdíjat kellett kifizetnie a magyar államnak Bernie Ecclestone cégbirodalmának.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.