Közelebb hozza a villanyautózás elterjedését az, hogy egyre rövidebb idő lehet feltölteni a járművek akkumulátorait. A gyorstöltésben mások mellett a svájci-svéd energetikai és automatizálási ABB csoport lát nagy üzleti lehetőséget, amely mostanra e téren már számos rekordot felmutathatott. Egy éve például az ABB eszközeire alapozva vált országos lefedettségű Észtországban villanyautó-töltő hálózata, amely 165 egységből áll és internet kapcsolattal is rendelkezik. A társaság hasonló feladatra kapott megbízást Hollandiában is.
Szintén már bő egy éves eredmény, hogy lehetővé vált az e-buszok kijelölt megállóiban a felső vezetékek nélküli, ultragyors feltöltés: a folyamat 15 másodpercig tart, amíg az utasok le- és felszállnak, természetesen a következő, hasonló megállóban a töltést meg kell ismételni.
A hasonló megoldások Magyarországon sem feltétlenül távoliak. A társaság a Nemzeeti Fejlesztési Minisztérium felkérésére részt vesz egy olyan együttműködésben, amelynek az a célja, hogy létrejöjjenek az e-autózás általánossá válásának a feltételei. A programot a Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. (KTI) Zöld Autó Központja vezeti. A munka annak köszönhetően indulhat meg, hogy a kormány döntött az alternatív energiák és hajtások elterjesztéséről és mielőbbi széleskörű alkalmazásáról, továbbá arról, hogy a szükséges fejlesztéseket támogatja is. A KTI által készített közlekedési energetikai és klíma modell szerint az országban 2050-re közel kétmillió elektromos (de nem kizárólag tisztán elektromos) autó lesz, főként személyautó, és kisteher gépkocsi. Jelenleg körülbelül 200, tisztán elektromos személyautónál tartunk. Ezek elsősorban az E.On és az Elmű-Émász páros által üzemeltetett töltőket használhatják. Az ABB 2012-ben helyezte üzembe az első, budapesti ultragyors töltőjét egy Mol benzinkútnál. A berendezés 15-30 perc alatt tölti fel menetkészre a Chademo csatlakozójú e-autó akkumulátorát.
A e-autózásnak, azon belül a hibrid meghajtású járműveknek a tömegközlekedésben való elterjesztése érdekében az ABB július végén a svéd Volvo Buses-szal indított globális együttműködést. A két társaság közösen fejleszt majd ki és forgalmaz elektromos és hibrid hajtású buszokat nyílt szabványú egyenáramú (DC) gyorstöltő rendszerekkel. Vagy a járművek tetejére telepített automatikus csatlakozó rendszerrel a megállókban lehet majd tölteni a buszokat, vagy kábellel az éjszaki üzemszünetben.
A kutatócég előrejelzése szerint e termékek elsősorban az említett régióban fognak hódítani.
A második legnagyobb piacuk Nyugat-Európa lesz, ám ebben a térségben 2017-ben feleannyi töltő sem működik majd, mint Ázsiában, a harmadik a sorban pedig az USA.
A kutatócég előrejelzése szerint e termékek elsősorban az említett régióban fognak hódítani.
A második legnagyobb piacuk Nyugat-Európa lesz, ám ebben a térségben 2017-ben feleannyi töltő sem működik majd, mint Ázsiában, a harmadik a sorban pedig az USA. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.