BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Biztonságos-e а vasút működése?

„A MÁV adatai szerint hálózatukon az első félévben 530 ezer vonat közlekedett és az első hat hónap során 8 alkalommal történt úgynevezett vonat veszélyeztetés” – közölte a nemzeti fejlesztési miniszter. Seszták Miklós szerint ezekben az esetekben а személyi mulasztásból eredő balesetek valóban azért nem következtek be, mert а biztosítóberendezések jól működtek, az állomási munkavállalók az előírásoknak megfelelően cselekedtek.

„A MÁV adatai szerint hálózatukon az első félévben 530 ezer vonat közlekedett és az első hat hónap során 8 alkalommal történt úgynevezett vonat veszélyeztetés” – közölte a nemzeti fejlesztési miniszter. Seszták Miklós szerint ezekben az esetekben а személyi mulasztásból eredő balesetek valóban azért nem következtek be, mert а biztosítóberendezések jól működtek, az állomási munkavállalók az előírásoknak megfelelően cselekedtek.

A kormányzatot Szabó Miklós kérdezte arról, hogy „Biztonságos-e а MÁV működése?”. Az Együtt-PM képviselője arra emlékeztetett, hogy júliusban Dunakeszin két vonat egymással szemben haladt és alig 40 méterre álltak meg egymástól, tavaly ugyanezen a vonalon két hasonló esemény történt.

Seszták Miklós a történtekkel kapcsolatban leírta, hogy а MÁV Zrt., а Közlekedésbiztonsági Szervezet és а rendőrség is vizsgálatot folytat, amelyek lezárásáig а körülmények teljes biztonsággal nem rekonstruálható. Az elsődleges helyszíni megállapítások szerint а vasúti eseményt munkavállalói mulasztás okozhatta. A helyzet kialakulásához két, egymástól független rendkívüli esemény egyidejű bekövetkezése vezetett.

А Dunakeszi állomásra elsőként Budapest felől érkező személyvonat emberi mulasztás következtében az állomás VIII. számú, peron nélküli – jellemzően tehervonatok fogadására használt – vágányára érkezett. Ezzel egy időben а Vác felől érkező vonat nem állt meg а vörös bejárati jelző előtt, hanem lassítás nélkül behaladt az állomásra, ahol egy váltót а kerekeivel átállított, és emiatt szintén a VIII-as vágányra terelődött. A vonatbefolyásoló berendezés figyelmeztetett és azonnal megkezdte az állomás területére érkező vonat lefékezését amikor érzékelte а tilos jelzést meghaladását. А személyvonat vezetője is észlelte а veszélyt, és azonnal megállt.

„А balesetek megelőzését elősegítő beavatkozásokra az Új Széchenyi Tervben elkülönített 50 milliárd forintból а MÁV 12,5 milliárdot fordít közlekedésbiztonsági fejlesztésekre” – közölte a fejlesztési miniszter. А 2012-2015 között zajló programban több mint 300 vasúti átjáróban javítják a biztonsági feltételeket, fél- és fénysorompókat telepítenek, korszerűsítik a vonatérzékelést, kamerákkal figyelik a szabálysértéseket az átjárókban, diagnosztikai és monitoring berendezéseket telepítenek.

A MÁV Zrt. 4,1 milliárd forint értékben járműdiagnosztikai eszközöket(hőnfutásjelző-, rakomány- és áramszedő-megfigyelő berendezéseket) telepít, amelyek а vasúti pálya és а közlekedés biztonságának növelése mellett а vasúti hálózatot használó vasúti társaságok járművei műszaki állapotának figyelemmel kísérését is szolgálják.

A vasúti infrastruktúra, a pálya és a jármű állomány korszerűsítésével is növelnék a biztonságot. А MÁV Zrt-nél а vonatok közlekedését szabályozó ETСS rendszer létesítése kivitelezés alatt áll a Gyoma-Békéscsaba vasúti vonalszakaszon, és még idén megkezdődik további öt viszonylaton. A MÁV-START Zrt. uniós forrásokból 42 elővárosi motorvonatot szerez be, melyek а modernebb ETCS L2-es vonatbefolyásoló berendezéssel fognak rendelkezni. Hasonló eszközzel látják еl а már meglévő FLIRT járműveket, а TAURUS és TRAXX mozdonyokat is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.