BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Biztonságos-e а vasút működése?

„A MÁV adatai szerint hálózatukon az első félévben 530 ezer vonat közlekedett és az első hat hónap során 8 alkalommal történt úgynevezett vonat veszélyeztetés” – közölte a nemzeti fejlesztési miniszter. Seszták Miklós szerint ezekben az esetekben а személyi mulasztásból eredő balesetek valóban azért nem következtek be, mert а biztosítóberendezések jól működtek, az állomási munkavállalók az előírásoknak megfelelően cselekedtek.

„A MÁV adatai szerint hálózatukon az első félévben 530 ezer vonat közlekedett és az első hat hónap során 8 alkalommal történt úgynevezett vonat veszélyeztetés” – közölte a nemzeti fejlesztési miniszter. Seszták Miklós szerint ezekben az esetekben а személyi mulasztásból eredő balesetek valóban azért nem következtek be, mert а biztosítóberendezések jól működtek, az állomási munkavállalók az előírásoknak megfelelően cselekedtek.

A kormányzatot Szabó Miklós kérdezte arról, hogy „Biztonságos-e а MÁV működése?”. Az Együtt-PM képviselője arra emlékeztetett, hogy júliusban Dunakeszin két vonat egymással szemben haladt és alig 40 méterre álltak meg egymástól, tavaly ugyanezen a vonalon két hasonló esemény történt.

Seszták Miklós a történtekkel kapcsolatban leírta, hogy а MÁV Zrt., а Közlekedésbiztonsági Szervezet és а rendőrség is vizsgálatot folytat, amelyek lezárásáig а körülmények teljes biztonsággal nem rekonstruálható. Az elsődleges helyszíni megállapítások szerint а vasúti eseményt munkavállalói mulasztás okozhatta. A helyzet kialakulásához két, egymástól független rendkívüli esemény egyidejű bekövetkezése vezetett.

А Dunakeszi állomásra elsőként Budapest felől érkező személyvonat emberi mulasztás következtében az állomás VIII. számú, peron nélküli – jellemzően tehervonatok fogadására használt – vágányára érkezett. Ezzel egy időben а Vác felől érkező vonat nem állt meg а vörös bejárati jelző előtt, hanem lassítás nélkül behaladt az állomásra, ahol egy váltót а kerekeivel átállított, és emiatt szintén a VIII-as vágányra terelődött. A vonatbefolyásoló berendezés figyelmeztetett és azonnal megkezdte az állomás területére érkező vonat lefékezését amikor érzékelte а tilos jelzést meghaladását. А személyvonat vezetője is észlelte а veszélyt, és azonnal megállt.

„А balesetek megelőzését elősegítő beavatkozásokra az Új Széchenyi Tervben elkülönített 50 milliárd forintból а MÁV 12,5 milliárdot fordít közlekedésbiztonsági fejlesztésekre” – közölte a fejlesztési miniszter. А 2012-2015 között zajló programban több mint 300 vasúti átjáróban javítják a biztonsági feltételeket, fél- és fénysorompókat telepítenek, korszerűsítik a vonatérzékelést, kamerákkal figyelik a szabálysértéseket az átjárókban, diagnosztikai és monitoring berendezéseket telepítenek.

A MÁV Zrt. 4,1 milliárd forint értékben járműdiagnosztikai eszközöket(hőnfutásjelző-, rakomány- és áramszedő-megfigyelő berendezéseket) telepít, amelyek а vasúti pálya és а közlekedés biztonságának növelése mellett а vasúti hálózatot használó vasúti társaságok járművei műszaki állapotának figyelemmel kísérését is szolgálják.

A vasúti infrastruktúra, a pálya és a jármű állomány korszerűsítésével is növelnék a biztonságot. А MÁV Zrt-nél а vonatok közlekedését szabályozó ETСS rendszer létesítése kivitelezés alatt áll a Gyoma-Békéscsaba vasúti vonalszakaszon, és még idén megkezdődik további öt viszonylaton. A MÁV-START Zrt. uniós forrásokból 42 elővárosi motorvonatot szerez be, melyek а modernebb ETCS L2-es vonatbefolyásoló berendezéssel fognak rendelkezni. Hasonló eszközzel látják еl а már meglévő FLIRT járműveket, а TAURUS és TRAXX mozdonyokat is.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.