Az Airportal.hu-hoz fordult a Wizz Air egyik utasa, aki még július 19-én repült Budapestről Frankfurtba. Az A320-as gép erős turbulenciába került 45 perccel a felszállás után, hirtelen balra vágódott és zuhanni kezdett. Az olvasó leírása szerint a repülő személyzetétől semmilyen felvilágosítást nem kaptak, csak az incidens után közölték, hogy folytatják az utat a tervek szerint - írja a hvg.hu.
A zuhanás küzben a tárgyak és az italok a gép menyezetére tapadtak, hárman megsérültek, közülük ketten a gépen szolgálatot teljesítő személyzethez tartozott. Mindannyiukat a fedélzeten utazó egyik orvos látta el, majd leszállás után mentőautó várta őket - írta a szemtanú, aki kifogásolta, hogy a Wizz Air többszöri megkeresésükre küldött csak egy "szabványlevelet", amiben felhívják a figyelmet a biztonsági övek állandó használatára. A levélíró a Német Szövetségi Légijárműbalesetek Igazgatóságának is írt, akik viszont arról tájékoztatták őket, hogy a balesetnek 4 sérültje volt.
A portál megkereste a Wizz Air-t, akik azt közölték: a járat erős turbulenciába került, ami miatt két légiutas-kísérő és egy utas könnyebben megsérült. "Az utas távozhatott, miután a repülőtéri mentőszolgálat ellátta. A két légiutas-kísérő további ellátásra szorult, ezért a Budapestre visszatérő járaton kevesebb légiutas-kísérő teljesített szolgálatot, így - a kötelező biztonsági előírásoknak megfelelően -, 11 utas nem utazhatott. A 11 utas önként vállalta a későbbi utazást, cserébe a légitársaság kompenziációt ajánlott fel számukra. A Wizz Air őszinte sajnálatát fejezte ki az erős turbulencia által okozott kellemetlenségért" - írták.
Az AVHerald légibalesetekkel foglalkozó portál az eseményről azt írta: a turbulencia következtében a repülőgép - mely 166 utast szállított - eltért a számára engedélyezett repülési szinttől és 600 lábbal magasabbra emelkedett. Az Airbus körülbelül 2 perccel az esetet követően tudott visszasüllyedni az engedélyezett magasságra és folytatta útját Frankfurt Hahn felé, ahol körülbelül 50 perccel később biztonságosan leszálltak - számolt be a lap.
Az Airportal.hu megemlíti a Wizz Air másik gépének június 8-i balesetét, amikor Rómában a bal oldali főfutó nem nyílt ki, hozzátéve: a légitársaság akkor sem számolt be balesetről, közleményükben csak kényszerleszállást és biztonságos landolást említettek - olvasható a hvg.hu cikkében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.