Megkezdte az M3-as metró felújításáról szóló egyeztetéseket Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter és Tarlós István Budapest főpolgármestere, részleteket azonban nem lehet tudni. A kormány az augusztus 13-i ülésén foglalkozik a 3-as metró felújításával.
A megbeszélésről azonban a felek nem árultak el részleteket. Annyit lehet tudni: a miniszter és a főpolgármester egyetértett abban, hogy a naponta több mint félmillió utast szállító vonal rekonstrukciója a tartósan biztonságos működéshez elengedhetetlenül szükséges.
A helyreállítás mielőbbi megindítása érdekében áttekintették az infrastruktúra és a járművek javítására, cseréjére vonatkozó lehetséges általános javaslatokat. Szűcs Somlyó Mária, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója azt nyilatkozta, hogy információik szerint a kormány az augusztus 13-i ülésén foglalkozik a 3-as metró felújításával. A főváros ezt követően tud nyilatkozni az ügyben.
A BKV Zrt. szakemberei az M3-as metróvonalat minden üzemkezdés előtt megvizsgálják – a biztonságos utasforgalom lebonyolításához szükséges műszaki berendezéseket, eszközöket ellenőrzik, például a síneket – és a talált hibák jellegétől függően, ha szükséges, korlátozásokat vezetnek be. A forgalom csak az üzembiztonság fokozott szem előtt tartásával indulhat meg, a szakemberek minden üzemkezdet előtt megfontolt, felelős döntést hoznak – tájékoztatta a Világgazdaságot a BKK sajtóosztálya. Kérdéseinkre azt válaszolták: nem életveszélyes az M3-as metró, de néhány éven belül azzá válhat.
Az orosz szerelvények egy-két évig még biztonságosan használhatók, de ha ez idő alatt nem sikerül pénzt szerezni a vonal felújítására, akkor le kell állítani az M3-as metrót. Eddig 16 kilométernyi sínszálat már kicseréltek a vonalon és további cserék várhatók. Ha a főváros megkapja a kormányzati engedélyt, akkor akár önerőből is fel tudja újítani a szerelvényeket. Az erre irányuló közbeszerzési eljárás még az idén el fog kezdődni és jövőre be fog fejeződni.
A jármű felújításával kapcsolatban arról tájékoztatták lapunkat: a felújítás tervezése várhatóan már ebben a hónapban megkezdődik és 2015 végén – 2016 elején fejeződik be. Ezt követően – amennyiben a kivitelezéshez szükséges forrás rendelkezésre áll – lehet lefolytatni a kivitelező kiválasztására irányuló közbeszerzési eljárást.
A kivitelezési munkák várhatóan 2016 végén – 2017 elején indulhatnak, és megközelítőleg 5 évig fognak tartani, a források rendelkezésre állásától függően. Becslések szerint nagyjából 200 millió forintba kerül.
Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke szerint a munkálatokat mihamarabb el kéne kezdeni, mivel feszített munkatempó mellett is legalább 6 év a teljes körű rekonstrukció. A szakember úgy véli: a teljes vonalat egyszerre lehetetlenség lezárni. Ennek szerinte több oka is van: a BKV-nak egyszerűen nincs akkora kapacitása, hogy ennyi pótlóbuszt állítson forgalomba, és ezek ilyen mennyiségben megbénítanák a főváros felszíni közlekedését, mivel a 3-as vonalát naponta félmillióan használják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.