BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Telekom: erőteljes verseny a leányvállalatok piacán

A Magyar Telekom leányvállalatainak Macedóniában és Montenegróban erős versennyel kell szembenéznie, a magyar piacon ugyanakkor folytatódik a pozitív trend - mondta Szabó János gazdasági vezérigazgató-helyettes a második negyedéves eredményeket ismertető csütörtöki sajtótájékoztatón Budapesten.

A társaság javított éves EBITDA (kamatfizetés, adózás és értékcsökkenés leírás előtti eredmény) előrejelzésén, miután az első fél évben ez a mutató emelkedett a tavalyi bázisidőszakhoz képest. 

A második fél évben azonban ez a pozitívum nem lesz tartható a vezérigazgató-helyettes szerint a leányvállalatok teljesítménye miatt. A folyamatban lévő frekvenciatenderről úgy nyilatkozott, hogy egyes blokkokért erős verseny folyik, ami azok árát is befolyásolja.

A Magyar Telekom 151,8 milliárd forint konszolidált árbevételt és 11,58 milliárd forint adózott eredményt ért el 2014 második negyedévében, a bevételek 3,3 százalékkal, a nettó profit 5,1 százalékkal marad el a 2013 azonos időszakitól - közölte a telekommunikációs vállalat a csütörtökön.

A portfolio.hu által megkérdezett elemzők átlagosan 151,4 milliárd forint árbevételt és 10,7 milliárd forint nettó profitot vártak. A konszolidált, a nemzetközi pénzügyi jelentési szabványok (IFRS) alapján készült jelentés szerint a társaság EBITDA (kamatfizetés, adózás és értékcsökkenési leírás előtti) eredménye 49,6 milliárd forint lett, 0,3 százalékkal kisebb a bázisidőszakinál.

Christopher Mattheisen vezérigazgató a közleményben úgy nyilatkozott, hogy az év további részére a társaság arra számít, hogy a bevételek és a beruházási költések (Capex) összhangban lesznek a korábban kommunikált célkitűzésekkel, az EBITDA pedig a vártnál jobban alakul majd, legfeljebb 3 százalékkal fog csökkeni a 2013-as szinthez képest. Korábban 3-6 százalék közötti EBITDA-csökkenéssel számolt a cég.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.