A trafikpályázatokon maximálisan 120 pontot lehetett szerezni: 60 pontot objektív szempontok, illetve számon kérhető vállalások alapján, 60-at pedig az üzleti tervre, szubjektív értékelés alapján. A 17 szekszárdi trafikjog egyikének megszerzéséhez legalább 95 pont kellett - elemezte a vs.hu a szekszárdi trafikpályázatokat.
Az objektív pontszám esetében nincsenek nagy különbségek: az 54 pályázat esetében 39 és 57 pont közt szóródik (van ugyan egy 18 pontos is, de az a pályázó egyedüléként még azt sem vállalta, hogy július 1-ig megnyitja a boltot, ami önmagában 25 pont mínuszt jelentett).
Az összpontszám viszont 43 és 117 közt szóródik, hiszen az üzleti tervre 1 és 60 pont közti pontszámokat adott a két bíráló, Pindroch Szilárd (a Miniszterelnökség tanácsadója) és Bitay Márton (akkoriban a vidékfejlesztési miniszter kabinetfőnöke, ma állami földekért felelős államtitkár).
Az adatokból jól látszik, hogy – akárcsak az állami földpályázatok pontozásánál – ezek a szubjektív pontok döntötték el, ki nyer és ki veszít.
50 feletti pontot az üzleti tervre csak a győztesek kaptak, a többieknek 24-nél több nem jutott, még akkor sem, ha objektív pontszámuk bőven 50 felett volt, vagy – ilyen is akadt Szekszárdon – a pályázat idején már több mint két évtizede működtettek dohányboltot. Még érdekesebb, hogy senki nem kapott 24 és 49 közti pontszámot, vagyis nem volt közepes eredmény: vagy nagyon jóra értékelték valakinek az üzleti tervét, vagy nagyon lepontozták azt.
Emellett ugyanaz a pályázó többféle pontszámot is kaphatott két pályázatára – pedig nem valószínű, hogy nagyon különböző üzleti tervet adott volna be, és a bírálók is ugyanazok voltak. A helyi CBA-üzletek működtetője például két pályázatot adott be Szekszárdon: az egyik üzleti tervére 56, a másikra mindössze 15 pontot kapott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.