BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újabb furcsaságokat találtak a trafikpályázatoknál

A trafikpályázatokon maximálisan 120 pontot lehetett szerezni: 60 pontot objektív szempontok, illetve számon kérhető vállalások alapján, 60-at pedig az üzleti tervre, szubjektív értékelés alapján. A 17 szekszárdi trafikjog egyikének megszerzéséhez legalább 95 pont kellett - elemezte a vs.hu a szekszárdi trafikpályázatokat.

Az objektív pontszám esetében nincsenek nagy különbségek: az 54 pályázat esetében 39 és 57 pont közt szóródik (van ugyan egy 18 pontos is, de az a pályázó egyedüléként még azt sem vállalta, hogy július 1-ig megnyitja a boltot, ami önmagában 25 pont mínuszt jelentett).

Az összpontszám viszont 43 és 117 közt szóródik, hiszen az üzleti tervre 1 és 60 pont közti pontszámokat adott a két bíráló, Pindroch Szilárd (a Miniszterelnökség tanácsadója) és Bitay Márton (akkoriban a vidékfejlesztési miniszter kabinetfőnöke, ma állami földekért felelős államtitkár).

Az adatokból jól látszik, hogy – akárcsak az állami földpályázatok pontozásánál – ezek a szubjektív pontok döntötték el, ki nyer és ki veszít.

50 feletti pontot az üzleti tervre csak a győztesek kaptak, a többieknek 24-nél több nem jutott, még akkor sem, ha objektív pontszámuk bőven 50 felett volt, vagy – ilyen is akadt Szekszárdon – a pályázat idején már több mint két évtizede működtettek dohányboltot. Még érdekesebb, hogy senki nem kapott 24 és 49 közti pontszámot, vagyis nem volt közepes eredmény: vagy nagyon jóra értékelték valakinek az üzleti tervét, vagy nagyon lepontozták azt.

Emellett ugyanaz a pályázó többféle pontszámot is kaphatott két pályázatára – pedig nem valószínű, hogy nagyon különböző üzleti tervet adott volna be, és a bírálók is ugyanazok voltak. A helyi CBA-üzletek működtetője például két pályázatot adott be Szekszárdon: az egyik üzleti tervére 56, a másikra mindössze 15 pontot kapott.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.