KERESKEDELEM A személyautópiac szeptemberi 17 százalékos növekedése ugyan az eddigi hónapoknál némileg kisebb, de a kilenchavi forgalomnövekedés még így is 20 százalék fölötti értéket mutat, és az értékesített mennyiség már megközelíti az 50 ezer darabot. A közeljövőt illetően azonban a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) megállapítja, hogy noha már vannak versenyképes finanszírozási ajánlatok, ezeket jórészt csak a cégek veszik igénybe, mégpedig közel 90 százalékos arányban operatív lízing formájában.
Sajnálatos, hogy a magánvásárlók továbbra is inkább a használt autó kínálatból elégítik ki igényeiket. Azonban a magyar járműállomány összetételét tekintve kedvezőtlen, hogy az importált használt személyautók több mint 70 százaléka elmúlt tíz éves, ugyanakkor ezek fele 15 évnél is régebben készült. Az MGE úgy látja, hogy a kishaszonjármű piacot továbbra is a Magyar Nemzeti Bank Növekedési Hitelprogramja élénkíti, amelynek hatása a nagy haszonjárművek forgalmában is érezhető. A JATO Dynamics adatai szerint szeptemberben a Ford volt a legsikeresebb márka, amely összesen 1095 személyautót és kishaszonjárművet értékesített és ezzel a piac 15,9 százalékát szerezte meg. Ha csak a személyautók piacát nézzük, akkor szintén a Ford vezet 797 darabbal az Opel (751), a Skoda (506), valamint a 461 illetve 457 autót értékesített Suzuki és a Volkswagen előtt. Modellszinten a legtöbb, 297 darab a Skoda Octaviából fogyott, majd a Suzuki Swift és a Ford Focus követtkezett 247 illetve 235 darabbal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.