BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Feléledtek a belvárosi üzletek

Folytatódik az üzletek üresedési rátájának csökkenése az Andrássy úton, míg a Váci utcában, a Teréz és Erzsébet körúton a kereslet már öt százalék alá szorította az üres üzlethelyiségek arányát

A múlt évtizedben a bevásárlóközpontok számának növekedésével és a fogyasztói szokások megváltozásával indokolták, hogy a vásárlók elkerülték a főváros korábban igen látogatott bevásárló útvonalait. Manapság viszont a korábban a kiskereskedelem által nagyrészt elhagyott zónákban újraindul az élet: újra van kereslet az utcai kiskereskedelmi helyiségek iránt, sőt az üres üzletek aránya lecsökkent a gazdasági válság előtti szintre – derült ki az Ecorys Magyarország szeptemberi felméréséből. Amíg az Andrássy út az Oktogonig tartó kiskereskedelmi szempontból forgalmas szakaszán továbbra is a magas minőségű márkák és a vendéglátó egységek dominálnak, a körúton az üzletek profilja eltolódott a napi bevásárlást kínáló boltok és a vendéglátó egységek felé.


Az Erzsébet körút kiskereskedelmi szereplői reagáltak leghektikusabban a külső gazdasági környezet változásaira az elmúlt évtizedben. Míg 2004-ben 2 százalék alatti volt az üres üzletek aránya, addig 2009-ben meghaladta a 16 százalékot is. A múlt hónapban pedig már csak 3,4 százalékot mért az Ecorys Magyarország.
A belső Andrássy úton a korábbi 20 százalékot meghaladó szintről csökkent tavaly az üres üzletek aránya 16 százalékra, majd idén ismét tovább 11-re, ami a kereslet növekedését és azt mutatja, hogy a helyiségtulajdonosok rugalmasabban tárgyalnak a bérleti díjakról. Itt főleg felső kategóriás márkák (Breitling, högl, Ligne Roset, Silka) jelentek meg, ugyanakkor többek között sport és divat márkák (Adidas, Salamander, Capsula, Sinéquanone) hagyták el az útszakaszt. A Váci utcában tovább folytatódott a női ruha és -kiegészítő szaküzletek terjeszkedése. Új üzlettel képviselteti magát a Plastik, illetve új divat világmárka jelent meg, a Desigual. A korábbi trendek folytatásaként pedig kilenc új vendéglátó egység nyílt meg vagy alakult át az utcában.
A Teréz körúton az elmúlt év szeptembere óta 23 üzlethelyiség cserélt profilt. Az új üzletek egy része a napi bevásárlásához, illetve vendéglátáshoz kapcsolódik, másik nagyobb része pedig lánchoz nem kapcsolódó divatáru szaküzlet. Az Erzsébet körúton az újonnan nyílt 16 üzletből 12 vendéglátóipari egység, ami azt mutatja, hogy a Belső-Erzsébetváros sok turistát és fiatalt vonzó vigalmi negyede már a körútig terjeszkedett.
A bérleti díjak alapján a Váci utca továbbra is a legdrágább, havonta és négyzetméterenként 80-100 euróig terjedő szinttel, amit a Deák Ferenc utca 50-70 euró körüli illetve Andrássy út 40-70 eurós szintje követ. A körúton továbbra is 20-30 euró között mozognak a bérleti díjak az utcafronttal rendelkező felújított üzlethelységek esetében.
Tuza Rita, a budapesti JLL iroda piackutatási vezetője a jövőre nézve is bizakodó. Mont mondja, a növekvő lakossági fogyasztásnak és az ígéretes kiskereskedelmi forgalomnak köszönhetően várható, hogy a kiskereskedők újra expanzióba kezdenek. Ez pedig új márkák belépését is jelentheti a magyar piacra. Láthatóan folytatódik a meglévő bevásárlóközpontok újra pozicionálása és a kiskereskedelmi piac ismét lökést kaphat egy új jövőbeni fejlesztése révén.

Elkelt a Körös Hotel

Holland magánszemélyek vásárolták meg a közel másfél évtizede üresen álló Körös Hotel épületét Békéscsabán a belvárosban – közölte az MTI. Hanó Miklós, Békéscsaba alpolgármestere elmondta, hogy az önkormányzat közvetítő szerepet vállalt a felek között a hotel értékesítése és „újraélesztése” érdekében. A holland befektetők bemutatták a látványterveket, amelyek szálloda- és konferencia központról szóltak. A több százmilliós beruházás fontos Békéscsabának, hiszen a szállodakapacitás bővülése mellett újabb munkahelyek jönnek létre – tette hozzá.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.