Idén ugyanis 9,9 milliárd forintot kapott a turizmus, 2013-ban pedig 12,5 milliárd forint volt ez az összeg. A drasztikus csökkenés valójában stagnálást vagy minimális növekedést is jelenthet, hiszen a költségvetés turisztikai célelőirányzata most azért csökkent 5 milliárd forint alá, mert a Forma 1 jogdíja jövőre már a Hungaroring Zrt. során szerepel. Csak viszonyításképpen: reklámadóból 6 milliárd forint folyhat be a költségvetésbe.
A cég 2015-ben 9,5 milliárd forint támogatást kap. A Magyar Turizmus Zrt-nek tehát mintegy 5 milliárd forintból kellene Magyarország kínálatát sikeresen piacra vinnie, és hatékony nemzeti marketinggel az értékesítést ösztönöznie. Az MT Zrt. és az Agrármarketing Centrum egy cégben, de önálló szervezeti egységként működik a jövőben is. A hazai költségvetési források mellett a 2014-2020-as uniós költségvetési ciklusban uniós pályázati támogatásokat is felhasználhat majd az ágazat.
Támogatási igényt nyújthatnak be a Nemzetgazdasági Minisztériumhoz azok a helyi önkormányzatok, amelyek 2014-ben idegenforgalmi adót szednek, és megfelelnek a kiírásban rögzített egyéb feltételeknek. Az állami hozzájárulás az önkormányzatok turisztikai tevékenységének támogatását szolgálja. A szaktárca a költségvetésében szereplő „Idegenforgalmi adó differenciált kiegészítése” című előirányzatból folyósítja a megítélt összegeket. A rendelkezésre álló keret 360 millió forint, melyből a budapesti önkormányzatok összesen 50 millió forintara, a vidéki helyi önkormányzatok pedig 310 millió forintra nyújthatnak be igényt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.