BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ötmilliárd forintot kapott a turizmus, hatmilliárd folyhat be reklámadóból

Első látásra lefagyhatott a mosoly a turisztikai ágazat szereplőinek arcáról, amikor meglátták, hogy mindössze 4,9 milliárd forint szerepel a 2015-es költségvetési törvényjavaslat turisztikai célelőirányzat rubrikájában.

Idén ugyanis 9,9 milliárd forintot kapott a turizmus, 2013-ban pedig 12,5 milliárd forint volt ez az összeg. A drasztikus csökkenés valójában stagnálást vagy minimális növekedést is jelenthet, hiszen a költségvetés turisztikai célelőirányzata most azért csökkent 5 milliárd forint alá, mert a Forma 1 jogdíja jövőre már a Hungaroring Zrt. során szerepel. Csak viszonyításképpen: reklámadóból 6 milliárd forint folyhat be a költségvetésbe.

A cég 2015-ben 9,5 milliárd forint támogatást kap. A Magyar Turizmus Zrt-nek tehát mintegy 5 milliárd forintból kellene Magyarország kínálatát sikeresen piacra vinnie, és hatékony nemzeti marketinggel az értékesítést ösztönöznie. Az MT Zrt. és az Agrármarketing Centrum egy cégben, de önálló szervezeti egységként működik a jövőben is. A hazai költségvetési források mellett a 2014-2020-as uniós költségvetési ciklusban uniós pályázati támogatásokat is felhasználhat majd az ágazat.

Támogatási igényt nyújthatnak be a Nemzetgazdasági Minisztériumhoz azok a helyi önkormányzatok, amelyek 2014-ben idegenforgalmi adót szednek, és megfelelnek a kiírásban rögzített egyéb feltételeknek. Az állami hozzájárulás az önkormányzatok turisztikai tevékenységének támogatását szolgálja. A szaktárca a költségvetésében szereplő „Idegenforgalmi adó differenciált kiegészítése” című előirányzatból folyósítja a megítélt összegeket. A rendelkezésre álló keret 360 millió forint, melyből a budapesti önkormányzatok összesen 50 millió forintara, a vidéki helyi önkormányzatok pedig 310 millió forintra nyújthatnak be igényt.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.