BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tesco: Magyarországon erősítés, csoportszinten botrány

A hazai Tesco egy százalékkal növelte árbevételét a 2014/15-ös pénzügyi éve első felében, ám csoportszinten akkorák a bajok, hogy távozik a cég vezére.

Közleménye szerint a Tesco folytatta Magyarországon a többcsatornás kereskedelem fejlesztését, tovább bővítette online bevásárlási szolgáltatását és folytatta üzletei megújítását a 2014/15-ös üzleti év első felében.

Csoportszinten viszont bajok vannak: az MTI híre szerint a Tesco eredménye zuhan, Sir Richard Broadbent cégelnök pedig közölte, hogy távozik, miután a cég eredménye több mint 90 százalékkal zuhant és a néhány hete kiderült, hatalmas mértékű előzetes eredménykalkulációs hiba is nagyobbnak bizonyult az eddig becsültnél.

A legnagyobb brit kiskereskedelmi hálózat csütörtökön a Londoni Értéktőzsdén (LSE) bejelentette, hogy az augusztussal zárult hat hónapban az összes tételt tartalmazó adózás előtti eredmény 91,9 százalékkal 112 millió fontra (44 milliárd forintra) csökkent változatlan területű eladótérre számolva. Az egyszeri tételek és leírások kiszűrésével mért alapszintű adózatlan eredmény 46,6 százalékkal esett, 783 millió fontra.

A Tesco bejelentette azt is, hogy az idei üzleti évének első felére előzetesen kalkulált eredményét 263 millió fonttal becsülte túl. Korábban 250 millió fontos eredménytúlbecslésről volt szó.

Magyarországon közben erősítés folyik. A társaaság újra bevezette a sajátmárkás Value termékcsaládját, bővítette a Finest termékkínálatát, és növelte az áruházaiban elérhető magyar termékek számát. Mindezeknek köszönhetően nőtt a Tesco-Global Áruházak Zrt-nél az online értékesítés aránya, és emelkedett a kisebb alapterületű üzletek forgalma. A társaságnál egyre több a magyar vezető.

A cég a hazai forgalmi adatokat csak százalékos összevetésben ismerteti. Eszerint a hazai Tesco első fél éves (2014/15-ös pénzügyi év) árbevétele 1 százalékos emelkedést, míg a csoport szintű, európai szám 1,8 százalékos csökkenést mutat. Mivel a 2013. július közepén bevezetett szabályozás megtiltja a nagyobb kiskereskedelmi egységeknek a dohánytermék árusítását, a társaság magyarországi, bázishoz viszonyított forgalomnövekedése a folyó pénzügyi évre a dohánytermékek értékesítése nélkül értendő. Az anyacég honlapján olvashatók szerint a magyarországi növekedésben szerepe volt az F&F márkájú ruházati termékek növekvő értékestésének, és az üzletek átalakításának.

Utóbbiról a közlemény azt írja, hogy a társaságnak egy új üzlete nyílt Martonvásáron, 13 boltja újult meg és 22 nagyobb alapterületű áruházban alakult át a ruházati és lakberendezési osztály. Az áruház elektronikai osztályán szakképzett műszaki eladók álltak munkába. A társaság nemrég 599 forintban maximálta a házhozszállítási díjat az online szolgáltatás pezsdítése érdekében. Jelenleg több mint 2 millió Clubcard vásárlói kártya van használatban.

Bár bővült a különleges, a világ minden tájáról származó élelmiszerek kínálata, de összességében mégis a helyi beszállítóktól származó termékek aránya emelkedett. A hazai dinnyeszezon idején kizárólag magyar beszállítóktól származó dinnyét értékesített a Tesco.
Májusban a Tesco a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács tagja lett. Közleménye szerint 100 százalékig magyar beszállítóktól származó, 100 százalékosan magyar friss tejét értékesíti.

A Tesco Global Áruházak Zrt.

A Tesco Magyarország legnagyobb hipermarket kereskedelmi lánca és egyik legnagyobb brit befektetője. Itthon több mint 20 ezer magyar munkavállalót alkalmaz, és minden új áruház nyitásával átlagosan 100-300 új munkahelyet hoz létre. Eddig több mint 200 magyarországi áruházat nyitott, és mára piacvezetőként több mint hárommillió vásárlót szolgál ki minden héten. közel 1500 hazai beszállítója van.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.