A GfK közleménye szerint a legjobban a háztartási nagy- és kisgépek forgalma nőtt, de jelentősen bővült az okostelefonok, notebookok és a táblagépek eladása is.
A háztartási nagygépek eladása értékben 23 százalékkal nőtt a harmadik negyedévben az egy évvel korábbihoz képest. A legnagyobb kereslet a mosógépek, a szárítógépek és a mosogatógépek iránt volt.
A háztartási kisgépeknél az év vége a legerősebb periódus, de az idén a harmadik negyedév is erőteljes, 18,5 százalékos növekedést mutatott. A szektor bővüléséhez leginkább a kávéfőzők, a porszívók, a kenyérpirítók és a szájápolási termékek járulnak hozzá.
A telekommunikációs termékek értékesítése 13,1 százalékkal bővült. A közlemény kiemeli, hogy míg az okostelefonok eladása közel 20 százalékkal nőtt, addig a hagyományos telefonok folyamatosan veszítenek a népszerűségükből, az idén a harmadik negyedévben 40 százalékkal csökkent az értékesítésük tavalyhoz képest. A hagyományos telefonok átlagára jelentős mértékben csökkent, az okostelefonoké azonban csak minimálisan mérséklődött.
Az információs technológiai termékek piaca 7,9 százalékkal bővült. A legerőteljesebb növekedést a tabletek érték el, de a monitorok és egerek eladása is két számjegyű emelkedést mutatott.
A fotócikkek értékesítése 16,7 százalékkal esett vissza. A szektorra folyamatos nyomás helyeződik az egyre javuló minőségű optikával rendelkező okostelefonok és táblagépek miatt.
A szórakoztató elektronikai cikkek értékesítése összességében 3,3 százalékkal csökkent a harmadik negyedévben, amit az audio- és video termékcsoportok (házimozi, DVD/BluRay lejátszó/felvevő, set-top-box) forgalmának visszaesése okozott. Nőtt ugyanakkor a lapostévék, játékkonzolok és akciókamerák eladása.
Az irodatechnikai eszközök és kellékek piaca 7,6 százalékkal szűkült. A csökkenés legfőbb oka a hardverek, nyomtatók és multifunkciós eszközök értékesítésének visszaesése.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.