BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jön az új Mondeo - fotókkal

Az új Mondeo vonalait a karosszéria tervezője időtlennek tartja és erre szükség is lehet, hiszen a Ford meglehetősen ritkán lép elő a Mondeo egy újabb generációjával. Ezt például már tavaly is lehetett kapni az Egyesült Államokban Fusion néven.

Úgy látszik, bevált a Fordnak az Aston Martinos hűtőrács, amit a Fiesta, és a Focus is megkapott. A Mondeo méretei a generációváltással nemigen változtak, viszont az újdonság messze elegánsabb az elődjénél. A magasra húzott szélvédő azonnal megragadja a tekintetet, nem is beszélve a fényszórók környékéről.

A szemlélőnk van olyan érzése, hogy a gyártó az európai flottapiacon fel akarja venni a versenyt a Passattal. Olyan szempontból sikerrel, hogy eddig ez a legkényelmesebb Mondeo. Az ülések alapból is tökéletesek, de az elülsőket masszírozó kivitelben is meg lehet rendelni.

A hátsó ülésen középütt is kényelmesen utazhatunk, miután a lábfejet kényelmesen be lehet dugni az első ülések alá. Azonban az ötajtós szedán teteje – hogy sportosabb-kupésabb legyen – a B oszloptól lejt, emiatt azonban a hátsó ajtón ne szálljon be, aki magasabb 185 centiméternél.

A vezető mellett utazó pedig vigyázzon, hova teszi a bal kezét. A középkonzol jobb szélén, éppen az anyósülés mellett van parkolás segítő automata gombja, és ha véletlenül megnyomja az utas, a kocsi a fordulatszámmérő és a sebességmérő óra közötti monitoron leváltja a GPS-t és azt kezdi mutatni, hova is parkolhatnánk be, miközben araszolunk a városi csúcsforgalomban.

Persze van egy nagy monitor is a középkonzol fölött, de a műszerfali kijelző nagyon praktikus a vezetőnek. Sajnos a sebességmérő kissé olyan, mint egy Breitling, mégpedig olyan szempontból, hogy a széles keretben viszonylag rövid a kék színű mutató, amit a fekete háttér előtt nehezebb leolvasni, mint teszem fel a Passat fehér háttér előtti hosszú, vörös mutatóját.

A két legnépszerűbb motor valószínűleg az 1,5 literes benzines és a kétliteres dízel lesz. Feltűnő, hogy forszírozott vezetéskor sem tűnik gyengének vagy nyomatékszegénynek a kis benzines.

Legnagyobb teljesítménye 160 lóerő és simán felpörög hatezres fordulatig, de kétezertől már úgy húz, mint egy igásló, hiszen áttételezése rövidebb a dízelénél. A fogyasztása viszont nagyobb: a gyári adatok szerint 6,3 liter száz kilométerenként, de tegyük hozzá: 1400 kilós tömeget mozgat.

Menet közben ugyanakkor érezni, ahogy a kerekeket - még változó minőségű utakon is - az aszfalthoz tapasztja a Mondeo. Emellett hullámos aszfalton is készségesen reagál a kormánymozdulatokra. És az sem mellékes, hogy motor- vagy futóműhang nem szivárog a puha műanyagokkal bútorozott utastérbe. Így nyugodtan hallgathatjuk a zenét a 12 hangszórós Sony hangrendszeren, amelynek a csomagtér jobboldalán van, és a karosszériát használja: olyan, mintha egy nagybőgőben autóznánk.

Nem szokványos, hogy egy autóhoz légzsákos biztonsági öv is rendelhető. Az öv tulajdonképpen egy tömlő, amely ütközéskor szélesre fúvódik.  Ekkor ötszörösére nő az öv testtel érintkező felület, töredékére csökkentve a borda, vagy kulcscsont-törés esélyét.

A magyar piacra januárban jön a Mondeo 4x4-es kivitele, ugyanakkor nálunk is rendelhető a 135 lóerős, 9,35 millió forintos hibridváltozat.
A 1,5 literes ecoBoost motoros szedán belépő ára 7,75 millió forint, a 240 lovas kétliteres ecoBoost-kivitel ára pedig 10,25 milliótól indul.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.