A fejlődést főként a még 2013-ban meghirdetett mobilstratégiának köszönhette a Facebook, ugyanis mind az okostelefonról érkező felhasználók számában, mind a mobileszközökre szánt hirdetésekből származó bevételben jelentős növekedést tudtak elérni. A világ legnépszerűbb közösségi oldalának közlése szerint tavaly decemberben 1,39 milliárd látogatójuk volt, ami visszafogott, 13 százalékos bővülést jelentett az egy évvel korábbival összevetve. A mobileszközről érkező látogatók száma is közelített már ehhez az értékhez, 1,19 milliárd volt, ami 26 százalékkal haladta meg a 2013-as értéket. Az utolsó negyedévben pedig a mobilos hirdetések részesedése a bevételből már 69 százalékra nőtt, míg egy évvel korábban még csak 53 százalék volt.
Bár a teljes évet vizsgálva jó eredményekről számolt be a Facebook, az október-decemberi időszak legalábbis a nyereségesség szempontjából visszafogottabb volt. Ez többek között a Mark Zuckerberg alapító által még tavaly ősszel bejelentett költségnövekedésre vezethető vissza. Míg a bevétel a negyedik negyedévben felével nőtt éves összevetésben, a kiadások közel 90 százalékkal emelkedtek. A vállalat adózott eredménye az utolsó negyedévben 34 százalékkal múlta felül a 2013. hasonló időszakában elért profitot.
A pénzköltés az idén folytatódhat, a Facebook ugyanis egyre nagyobb figyelmet fordít a közelmúltban megvásárolt cégek és szolgáltatások felfuttatására. A közel 22 milliárd dollárért megvett WhatsApp üzenetküldő alkalmazásnak ugyan már 700 millió felhasználója van, azonban bevételtermelő képessége egyelőre csekély. Emellett nincs könnyű helyzetben a kétmilliárd dollárért megszerzett Oculus VR kapcsán sem a társaság, hiszen a virtuális valóság-szemüvegek piaca éppen a hetekben bővült egy újabb nagy szereplővel, a Microsofttal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.