Figyelembe véve, hogy a hagyományos autógyártóknál jellemzően öt-hét évbe telik egy új gépkocsi kifejlesztése, nulláról indulva pedig 10 évig is eltarthat, ez a határidő azt is jelzi szakértők szerint, hogy az Apple komolyan versenybe akar szállni potenciális riválisaival. Az elektromos autók fejlesztésére a Tesla Motors mellett a nagyágyúk közül a leginkább General Motors készül: mindkét gyártó 2017-re tűzte ki célul egy olyan modell megalkotását, amely egyetlen feltöltéssel több mint 200 mérföldet tud megtenni, és kevesebbe kerül 40 ezer dollárnál.
Az Apple-nek a költségek nem jelenthetnek gondot: a társaság készpénzállománya 178 milliárd dollárra rúg – ez az éves magyar GDP mintegy másfélszerese –, és kevés értelmes lehetősége van elkölteni, miközben Tim Cook vezérigazgatóra egyre nagyobb a nyomás, hogy adjon ebből a részvényeseknek. A vállalatnál jelenleg mintegy 200-an foglalkoznak a projekttel, miután tavaly nyár óta látványosan felerősödött a toborzás. Az A123 Systems akkumulátorgyártó be is perelte az Apple-t amiatt, hogy levadássza az alkalmazottait, illetve hogy azok, akik már engedtek a kísértésnek, megszegték a munkaszerződésüket. Az A123-tól öten érkeztek az Apple-hez, összesen 23 akkumulátorgyártási szabadalommal rendelkeznek – emlékeztetett a Reuters.
Az Apple a közvetlen konkurenciát is megkörnyékezi: a Tesla vezérigazgatója, Elon Musk szerint a cupertinói cég 60 százalékos béremelést és 250 ezer dolláros aláírási bónuszt kínálva próbálja meg elszedni az embereit.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.