A múlt évben 4,6 millió okosórát és okoskarkötőt értékesítettek világszerte a Canalys adatai szerint, amelyek közül mindössze 720 ezer használta a Google által fejlesztett Android Wear alkalmazást. A mobiltelefonoknál, illetve a táblagépeknél piacvezető Android egyelőre háttérbe szorul ezen a gyorsan fejlődő piacon. A legtöbb Android Wear-t használó készüléket a Motorola adta el, de az LG új, kerek okosórája, a G Watch R is jól teljesített a piackutató cég közlése szerint.
A szegmens egyik meghatározó márkája, a Kickstarteren gyűjtött közösségi adományokból megvalósult Pebble a 2013-as indulása óta a múlt év végéig összesen egymillió eszközt tudott értékesíteni. A cég okosórái képesek kommunikálni androidos és iOS-t használó mobiltelefonokkal is. Az elmúlt időszakban végrehajtott szoftverfrissítések, illetve az alkalmazás áruháza folyamatosan bővülő kínálata miatt a Canalys elemzése szerint a Pebble a következő években is gyors növekedésre számíthat.
Bár az elmúlt 14 hónapban összesen 6 hordható okoseszközt dobott piacra a Samsung, és piacvezetőnek számít ezen a területen, a társaság komoly kihívásokkal néz szembe. Így többek között számottevő problémát jelent a vállalatnak a felhasználói lojalitás megteremtése, illetve az, hogy rávegye a fejlesztőket, hogy saját, Tizen nevű operációs rendszerére is készítsenek alkalmazásokat. Az okostelefonok piacán egy év alatt az egyik legjelentősebb gyártóvá váló Xiaomi az okoskarkötők szegmensében is komoly sikereket ért el. A társaság több mint egymilliót tudott eladni ezekből az eszközökből és tavaly volt olyan nap, amikor meghaladta a 100 ezret a forgalom.
Komoly változást hozhat a hordható készülékek piacán az Apple saját okosórájának megjelenése. A cég várhatóan idén áprilisban kezdi értékesíteni az Apple Watch-t, amely a Canalys prognózisa szerint drámai mértékben megnövelheti a piac méretét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.