A vizsgálat megállapítása szerint amellett, hogy a veszélyeztetettség mértéke kezd kiegyenlítődni a különféle platformok között, az Apple gépek felhasználói bizonyos típusú veszélyekkel az elmúlt egy évben gyakrabban szembesültek, mint a Windows felhasználók. Az továbbra is igaz ugyan, hogy az Apple OS X operációs rendszerére még messze nem készül annyi kártevő szoftver mint más operációs rendszerre, például Windowsra, de ebből még nem következik, hogy a Mac számítógépek és a rajtuk tárolt adatok nagyobb biztonságban lennének.
A felmérésben megkérdezett Apple asztali gépet használók 26 százaléka, és az Apple laptopokat használók 15 százaléka nyilatkozott úgy, hogy találkozott az elmúlt egy évben valamilyen kártevő szoftverrel. A PC felhasználók körében kissé magasabb volt az arány, 31 százalék. A Mac tulajdonosoknak azonban 19 százaléka került kapcsolatba valamilyen zsaroló vírussal (ransomware), míg a Windows felhasználóknak "csak" 11 százaléka. Pénzügyi adatokat célzó támadással pedig az OS X felhasználók 52, a Windows felhasználók 54 százaléka szembesült.
A felmérés egyik legtanulságosabb megállapítása az volt, hogy a Mac felhasználók a jelek szerint kevésbé vannak tudatában az interneten rájuk leselkedő veszélyeknek, mint a Windows felhasználók. A megkérdezett MacBook tulajdonosoknak 41 százaléka például még a zsaroló vírusok létezéséről sem hallott.
A vizsgálat megállapítása szerint a Mac felhasználóknak a fele még nem alkalmaz védelmet az internet veszélyei ellen: a MacBook készülékek 38 százalékán, az Apple asztali számítógépeinek pedig 50 százalékán fut vírusvédelem.
"Az OS X-et használók sokáig az internetes veszélyektől elszigetelve éltek, ezért talán úgy érezhetik, hogy ők sebezhetetlenek. De most, hogy a kiberfenyegetések egyre inkább kiterjesztetik a hatókörüket, fontos, hogy mindig felkészültek legyünk. E tekintetben a Kaspersky Lab nem csak azt javasolja a Mac felhasználóknak, hogy telepítsenek biztonsági megoldást, de azt is, hogy tartsák szem előtt a biztonságos magatartás alapszabályait böngészés közben" - hívta fel a figyelmet a vizsgálat megállapításai alapján Vlagyimir Zapoljanszki, a Kaspersky Lab termék, -és technológiai marketingért felelős alelnöke.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.