BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Százhatvan millióra büntette az NMHH a Magyar Telekomot

Az NMHH 160 millióra büntette a céget a szolgáltatás szabálytalan korlátozása miatt. A vezérigazgató kétmilliós bírságot kapott.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 160 millió forint pénzbírsággal sújtotta a Magyar Telekomot, mert a szolgáltatás korlátozásával kapcsolatos gyakorlata nem felelt meg sem a jogszabályoknak, sem az általános szerződési feltételeknek - közölte az NMHH.

Mivel a jogsértéseket nem első ízben állapította meg a hatóság, a szolgáltató vezérigazgatóját ezen felül további 2 millió forintra bírságolta.

A közleményben leszögezik: az elektronikus hírközlésre vonatkozó jogszabályok egyértelműen úgy rendelkeznek, hogy a szolgáltatás korlátozásának csak előzetes értesítést követően abban az esetben van helye, ha az előfizető az abban szereplő tartozását az értesítés kézhezvételétől számított 30 napos határidő alatt sem rendezi.

A szolgáltató a vizsgált időszakban a helyhez kötött telefon-, a helyhez kötött internet hozzáférési, valamint a vezetékes, műholdas és IP-alapú műsorterjesztési szolgáltatásokat 72 300 esetben korlátozta díjtartozás miatt, és ugyanebben az időszakban 32 087 előfizetőnek számított fel visszakapcsolási díjat. Olyan előfizetőknél is alkalmazta a szolgáltatások korlátozását, akiknél a jogszabály által előírt értesítési kötelezettségének nem tett igazolhatóan eleget. Az előzetes felszólító leveleket ugyanis normál postai küldeményként küldte el, így sem azt nem tudta az eljárás során igazolni, hogy erre mikor került sor, sem pedig azt, hogy a levelek az előfizetőkhöz eljutottak-e és ha igen, milyen időpontban. Ugyancsak jogsértést követett el a szolgáltató azzal, hogy a díjtartozások megfizetésére nem biztosította a jogszabályban előírt 30 napos határidőt, mivel a 30 napot az erre vonatkozó felszólítás keltétől, nem pedig annak az előfizetőhöz való megérkezésétől számította, noha a jogszabály az utóbbit írja elő. Jogsértést követett el a szolgáltató továbbá azzal is, hogy a szolgáltatást abban az esetben is korlátozta, ha az előfizető az eredeti tartozását megfizette, de a folyószámláján később keletkezett lejárt tartozás szerepelt - indokolja az NMHH a bírságot.

A hatóság felügyeleti eljárásában a Magyar Telekomnak a szolgáltatás korlátozásával kapcsolatos gyakorlatát a 2013. október 1. és 2013. december 31. közötti időszakra, a vezetékes hírközlési szolgáltatások körében vizsgálta.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.