A tajvani légügyi hivatal által felügyelt továbbképzések miatt a légitársaság 90 járatot törölt. A TransAsia közleményében azt írta, mind a hetvenegy pilótájuknak kötelező a négynapos képzésen és az azt követő vizsgán megjelennie. Thomas Wang, a tajvani repülésbiztonsági hivatal szóvivő a szaklapnak megerősítette, hogy bár a figyelmeztető jelzést a jobb oldali hajtóműről kapták, a pilóták a bal oldalit állították le, nem követték az előírt eljárásrendet.
A TransAir Tajpejből Kinmenbe tartó, GE235-ös számú járata 53 utassal és 5 fő hajózó személyzettel a fedélzetén Tajpejben egy folyóba zuhant 3 perccel a felszállás után, negyvenen vesztették életüket. A járatot egy turbólégcsavaros ATR 76-600-as teljesítette, az alig egy éves gépen legutóbb január 26-án végeztek műszaki ellenőrzést.
A vizsgálat eddigi adatai szerint a felszállás után a pilóták központi hibajelzést kaptak, a bal hajtómű teljesítménye csökkent, majd a jobb hajtómű légcsavarja vitorlába állt és átesésre figyelmeztető jelzést kaptak. A pilóták többször megpróbálták újraindítani a hajtóművet, az pedig már később derült ki, hogy tévesen a jól működő hajtóművet állították le.
A tajvani polgári légiközlekedési hivatal (CAA) pénteken közölte, hogy a gépnek tavaly áprilisban gondja volt a hajtóművel, amikor a délnyugat-franciaországi Toulouse-ból a gyártótól a megrendelőhöz repült Ázsiába. Az egyik hajtómű veszített a teljesítményéből, és a gyártónak, a kanadai Pratt and Whitneynek le kellett cserélnie
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.