A magyar kkv-k akkor tekintik magukat sikeresnek, ha magukhoz tudják kötni az ügyfeleiket, vevőiket, a szakmában és a piacon elismerik teljesítményüket, és meg tudják tartani jó szakembereiket – derült ki a GKI Gazdaságkutató felméréséből, amelyet a Magyar Telekom megrendelésére készítettek. A GKI kiemelte, hogy ezek a szempontok még a pénzügyi eredményességet is megelőzték.
Némethné Pál Katalin, a GKI kutatásvezetője lapunknak elmondta, hogy a sikeresség tényezői között a megbízhatóságot, a jó vállalati hírnevet tartották a cégek, ezt a rátermett vezetők szerepe, majd az alkalmazottak szaktudása, munkája és a jó vevőkör követte. Az alkalmazottak szaktudása nem feleltethető meg az iskolai szintnek, tehát nem mondhatjuk, hogy a felső- vagy középfokú végzettségűek jelentősen nagyobb arányban fordultak volna elő a sikeres illetve a nem sikeres vállalatok dolgozói között – tette hozzá.
A felmérés egyik legfontosabb tanulsága, hogy sikeres vállalatok nagyobb arányban készítettek hosszabb távú terveket, különösen a stratégiai tervezést folytatók aránya tért el az ő csoportjukban a nem sikeresekétől. A tudatos működés nem meglepő módon a siker fontos tényezőjének bizonyult – mondta Némethné Pál Katalin. Hasonlóképpen nem meglepő, hogy jelentős különbség mutatkozott a sikeres vállalatok innovációs aktivitásában: nem volt olyan köztük, amelyik nem hajtott végre semmilyen innovációt az elmúlt öt évben, miközben új terméket, új eljárást, új szervezési és marketing-megoldást többen vezettek be, mint a sikertelenek.
A sikeres vállalatok jellemzően többfajta innovációt is megvalósítottak az elmúlt időszakban, tehát az újításaik összetettebb, több területet érintő változást jelentettek, mint a nem sikereseké. Jellemző, hogy a sikeres vállalatok között nem volt olyan, amelyik ne rendelkezett volna internetkapcsolattal, és jóval többen használtak vezetékes és mobil internetet is, mint a nem sikeresek.
A vállalatok elsősorban kiszámítható gazdaságpolitikát, másodsorban a szabályok számának csökkentését, a megmaradók egyszerűsítését várták. A harmadik helyre került a fejlettebb tőke- és pénzpiac, valamint a szerződések betartása iránti igény, de ez kevesebb cégnél kapott maximális pontszámot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.