BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az ügyfelek a fontosak

A magyar kkv-k akkor tekintik magukat sikeresnek, ha magukhoz tudják kötni az ügyfeleiket, vevőiket, a szakmában és a piacon elismerik teljesítményüket, és meg tudják tartani jó szakembereiket – derült ki a GKI Gazdaságkutató felméréséből, amelyet a Magyar Telekom megrendelésére készítettek. A GKI kiemelte, hogy ezek a szempontok még a pénzügyi eredményességet is megelőzték.

Némethné Pál Katalin, a GKI kutatásvezetője lapunknak elmondta, hogy a sikeresség tényezői között a megbízhatóságot, a jó vállalati hírnevet tartották a cégek, ezt a rátermett vezetők szerepe, majd az alkalmazottak szaktudása, munkája és a jó vevőkör követte. Az alkalmazottak szaktudása nem feleltethető meg az iskolai szintnek, tehát nem mondhatjuk, hogy a felső- vagy középfokú végzettségűek jelentősen nagyobb arányban fordultak volna elő a sikeres illetve a nem sikeres vállalatok dolgozói között – tette hozzá.

A felmérés egyik legfontosabb tanulsága, hogy sikeres vállalatok nagyobb arányban készítettek hosszabb távú terveket, különösen a stratégiai tervezést folytatók aránya tért el az ő csoportjukban a nem sikeresekétől. A tudatos működés nem meglepő módon a siker fontos tényezőjének bizonyult – mondta Némethné Pál Katalin. Hasonlóképpen nem meglepő, hogy jelentős különbség mutatkozott a sikeres vállalatok innovációs aktivitásában: nem volt olyan köztük, amelyik nem hajtott végre semmilyen innovációt az elmúlt öt évben, miközben új terméket, új eljárást, új szervezési és marketing-megoldást többen vezettek be, mint a sikertelenek.

A sikeres vállalatok jellemzően többfajta innovációt is megvalósítottak az elmúlt időszakban, tehát az újításaik összetettebb, több területet érintő változást jelentettek, mint a nem sikereseké. Jellemző, hogy a sikeres vállalatok között nem volt olyan, amelyik ne rendelkezett volna internetkapcsolattal, és jóval többen használtak vezetékes és mobil internetet is, mint a nem sikeresek.

A vállalatok elsősorban kiszámítható gazdaságpolitikát, másodsorban a szabályok számának csökkentését, a megmaradók egyszerűsítését várták. A harmadik helyre került a fejlettebb tőke- és pénzpiac, valamint a szerződések betartása iránti igény, de ez kevesebb cégnél kapott maximális pontszámot.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.