BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kiárulja a Facebook a beszélgetéseket

Még hatékonyabb marketingeszköz lehet a jövőben a Facebook a vállalkozások számára, a társaság ugyanis egy új szolgáltatást indított, amely alapján a cégek megtudhatják, hogy bizonyos márkákról, témákról milyen bejegyzések jelennek meg az oldalon.

A Topic Data nevű megoldás előnyeire a Facebook több példát is felhozott, az egyik szerint a divatüzletek így pontos információt kaphatnak arról, hogy milyen ruhadarabokról beszélgetnek a közösségi oldalon a potenciális vásárlóik, ami jelentősen megkönnyíti az új kollekciók összeállítását. A társaság a DataSift nevű céggel együttműködve kínálja ügyfeleinek az új szolgáltatást. A megoldás ugyanakkor minden eddiginél nagyobb betekintést enged a vállalkozások számára a közösségi oldalt használók szokásaiba, gondolkodásába, így komoly adatbiztonsági és személyiségi jogi kérdéseket is felvet. A Facebook ugyanakkor azt állítja, hogy az adatok csoportosítva jutnak el a szolgáltatás megrendelőihez és a felhasználókról semmilyen személyes információt nem tartalmaznak.

A világ legnépszerűbb közösségi oldalát tavaly decemberben 1,39 milliárdan keresték fel, ami 13 százalékos növekedést jelentett az egy évvel korábbihoz képest. A Facebook a múlt évben 12,5 milliárd dolláros bevételt ért el, ennek több mint 90 százaléka a hirdetésekből jött. Az elmúlt években a társaság a digitális reklámpiac egyik meghatározó szereplőjévé lépett elő, a múlt évben a teljes online hirdetési szegmens 7-8 százalékát tudhatta magáénak a cég. Ebben a felfutásban meghatározó szerepet játszott a még 2013-ban meghirdetett mobilstratégia. Ennek köszönhetően ugyanis mind az okostelefonról érkező felhasználók számában, mind a mobileszközökre szánt hirdetésekből származó bevételben jelentős növekedést tudtak elérni. A telefonokról, táblagépekről érkező látogatók száma tavaly decemberben 1,19 milliárd volt, ami 26 százalékkal haladta meg a 2013-as értéket. Az utolsó negyedévben pedig a mobilos hirdetések részesedése a bevételből már 69 százalékra nőtt, míg egy évvel korábban még csak 53 százalék volt. A most bejelentett Topic Data szolgáltatás ugyan közvetlen többletbevételt nem hoz a cégnek, azonban bízhatnak abban, hogy a hirdetők a célcsoport jobb feltérképezésének köszönhetően bátrabban veszik igénybe marketingcélokra a közösségi oldalt.

A globális digitális reklámpiac a múlt évben 140,15 milliárd dolláros volt az eMarketer adatai szerint, ami 16,7 százalékos fejlődést jelentett 2013-hoz képest. A piackutató előrejelzése alapján 2018-ra 213,9 milliárd dollárosra bővült ez a szektor.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.