Nem viszi túlzásba a retró hangulatot a Twingo harmadik generációja, és egyébként is sikerült azon a vékony határmezsgyén egyensúlyoznia Wittinger Csabának a forma megrajzolásakor, hogy hölgyek és urak egyaránt felvállalhatják az autót. Aztán a rengeteg, gyárilag elérhető kiegészítő segítségével a saját ízlésükhöz alakíthatják a hangulatot. A tesztautónál például a sportos megjelenést részesítették előnyben a konfiguráció összeállításánál, Sport dekorcsík és 16 colos alufelnik tették teljessé a látványt.
Messziről nézve a Twingót, az tűnt fel, hogy milyen keskeny és magas a karosszéria. A második sor csak kétszemélyes, egyébként jól el lehet férni az utastérben – ahhoz képest, hogy egy mindössze 3,6 méter hosszú autóról beszélünk. Azzal, hogy a csomagtér padlója alá száműzték az erőforrást, sikerült minimálisra csökkenteni az orr méretét. Biztos nagy ötlet volt, hogy leszerelhetővé és nem nyithatóvá tették a fedelet, ami mögött például a szélvédőmosót kell utántölteni, de egyfelől műkörmökkel nehezen lehet végrehajtani a nyitást, másfelől nem tűnik túlságosan masszívnak a szerkezet, és a teszt idején még nem is voltak mínuszok, amikor ridegebbek a műanyagok...
Az utastérben is mindenfelé plasztikot látunk, de a színek és a textúrák okos megválasztásával sikerült otthonossá tenni a hangulatot. Az ajtók fehér betétje a váltókar előtti kis doboz fedelén is visszaköszön, a tesztautónál a középkonzol keretét feketére fényezték. Vannak ennél sokkal látványosabb kombinációk is. Már csak azért is érdemes beruházni a középső, Zen felszereltségi szintre, mert ahhoz már rádiót is adnak: az R&Go fejegység különlegessége az okostelefon-tartó, amivel rögtön a navigálást, az online zenehallgatást is meg tudjuk oldani, de vannak alkalmazások, amelyek például traffipaxokra és torlódásokra figyelmeztetnek.
Ezek után már csak az a kérdés, ki pazarol el 300 ezer forintot a Techno csomagért, hogy legyen nagy képernyős navigációja?
Sajnos a tárolóhelyek tekintetében már nem sikerült minden részletet frappánsan megoldani, pohártartó csak a kivehető tárolódoboz alatt van, ezenkívül az ajtókba és a – tesztautóban fedeles, az alapszinten nyitott – kesztyűtartóba lehet pakolni, de például a tárolódobozt sehova nem tudjuk elrakni, ha kivesszük a helyéről. Ezt már csak azért is érdemes megtenni, mert ezt támasztja a sofőr térde, ahogy a gázpedált nyomja, és elég filigrán a rögzítése. Van még tárolóhely a hátsó ülés alatt is, de ez lényegében használhatatlan. A csomagtér a kategóriához mérten átlagos méretű, jó, hogy nincs rakodóperem, de a kilincs mélyen és koszolódós helyen van.
Remekül vezethető a francia mini, a változó áttételezésű kormánygép segítségével (a TCe motornál széria) normál haladás közben a megszokott mozdulatokkal lehet végezni a sávváltást és a kanyarodást, ha teljesen alászedjük a volánt, szemtelenül kis helyen tudunk megfordulni. A nagy felni ellenére a futómű meglepően jól kirugózza az úthibákat. Sajnos a motorról már nem lehet ilyen jókat mondani, a 0,9 literes, 90 lóerős turbó ugyan csendesen üzemel, de túlzottan megnyújtották a váltó fokozatait. Ebből következik a szívómotoros karakterisztika, viszont nem sikerült eltalálni az ideális üzemelési tartományt, a 6,8 l/100 km-es fogyasztás magas. Az is nagy meglepetés volt, hogy a gyárilag 35 literes tankba sikerült 39,5 litert tankolni úgy, hogy még vagy 40 km-nyi benzin volt benne. Legkésőbb az első esős napon kiderül, miért volt szükség a hosszú fokozatokra: a kikapcsolhatatlan ESP már egyszerű kanyarban is beavatkozik, mert a hátsó gumik nem tudnak megbirkózni a nyomatékkal. A turbómotorral városon kívül érzi magát elemében a kis Twingo, még autópályán is tartja a tempót, ilyenkor azonban már jól hallható a szélzaj az A-oszlopok felől, egyébként csendes a beltér.
Amíg a Twingo alapváltozata 2 590 000 forintért vásárolható meg, a turbómotor csak az Intens csúcsfelszereltséggel kérhető, így rögtön 3,5 milliót kell fizetni érte – és ennyi pénzért még fordulatszámmérőt se kapunk. Ezt azért is érdemes átgondolni, mert az ugyanezzel a 90 lóerős turbómotorral felszerelt Clio alig 180 ezer forinttal kerül többe, ami azért érezhetően felnőttebb autó a városi mininél.
Összegzés
Egyszerűen jópofa mini a Twingo, megjelenése és belseje magával ragadó, s méretéhez képest tágas is. Azonban a turbómotor nem muzsikál valami harmonikusan, és egyébként drága is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.